Samochody ciężarowe z założenia mają służyć do efektywnego przemieszczania ciężkich ładunków, no i mają być ekonomiczne. Z ekonomiką bywa różnie kiedy samochód ciężarowy dysponuje zbyt niskim momentem obrotowym. Spala więcej paliwa, ma niższą średnią prędkości na trasie, a gdy przyjdzie górka to „czuje ją zanim ją widzi". Dlatego profesjonalny chip tuning samochodów ciężarowych wykonywany na bazie pomiarów na hamowni w 44tuning w pełni przychodzi z pomocą i Scania R 124 420 HP zyskuje...
73 KM i 550 Nm więcej.
Jak to możliwe?
W wielu firmach mimo posiadania jednej marki samochodów ciężarowych , nawet tych samych modeli co do mocy i rocznika ich praca potrafi być znacznie rożna. Taka różna praca wynika najczęściej ( przyjmując dobra mechanicznie sprawność silnika) na innych ustawienia „kasety sterującej" - czyli sterownika silnika ECU.
Podczas pomiarów na hamowni wykonywanych przed tuningiem czaro na białym widać zarówno przebieg mocy i momentu obrotowego jak i wartości maksymalne. Dla przykładu ukazujemy dwa wykonane samochody ciężarowe marki Scania, gdzie jeden R 420 HPI rok 2005 dysponował seryjnymi parametrami i został wzmocniony celem lepszej , stabilniejszej pracy w ciężkich warunkach (praca w lesie) oraz drugi którego właściciel miał znaczne obiekcje co do jego sprawności.
W przypadku tego drugiego egzemplarza R 124 420 HP okazało się iż jego seryjne ustawienia w programie były zbyt zaniżone w stosunku do wersji oryginalnej dla tego silnika co sprawiało iż posiadał niska sprawność ( kiepski przebieg i wartość momentu obrotowego). W eksploatacji objawiało się to znacznym słabnięciem w trasie przy jeździe z ładunkiem oraz większym zużyciem paliwa.
Czasami kiedy samochód ciężarowy użytkowany jest często w trudnych warunkach ( np. częste podjazdy po górę, większe ładunki) dochodzi nawet do przegrzewania się silnika.
Wszystko to najczęściej przez kiepsko z optymalizowaną pracę silnika, zdarzająca się także w samochodach nowych na gwarancji.
Dlatego obydwie Scanie po tuningu u nas zyskały znaczna poprawę sprawności dostosowaną do potrzeb konkretnego egzemplarza.
Scania R 420 HPI z roku 2005 (użytkowana przy wyrabianiu drzewa w lesie) zyskała 65 KM i 304 Nm., a Scania R 420 z roku 2002 użytkowana na trasie z naczepą 73 KM i 550 Nm.
Taka poprawa parametrów pozwala na uzyskanie oszczędności na paliwie średnio ok. 2 litrów na 100 km.
W obydwu przypadkach chip tuning został wykonany bez inwazyjnie przez złącze diagnostycznie czyli bezinwazyjnie.
Masz inny samochód ciężarowy?
Tutaj możesz zobaczyć w katalogu ile może zyskać Twój samochód ciężarowy - katalog Truck Tuning Economy oraz Power
Masz więcej pytań?
To możesz już teraz skontaktować się z naszym ekspertem technicznym i zapytać się o najkorzystniejsze rozwiązanie dla Twojej floty - tel. 604 532 800