
w tym Pana który zakupił nową Mazdę CX 7 2.3 Disi Turbo i w polskim salonie, z mocą niestety jedynie 225 KM i momentem 327 Nm. ( sprawdzone także na hamowni Maha 4x4 LPS 3000). Spalanie sięgało aż 18 litrów na 100 km czyli jak na taki silnik bardzo duże spalanie ( przy skrzyni manualnej) więc ku ustaleniu przyczyn takiej pracy prowadziliśmy kilkumiesięczne badania celem oczywiście usprawnienia tej jednostki.

Ponadto samochodu z tymi wadami fabrycznymi wykazywały szarpanie podczas przyspieszania szczególnie przy niskich temperaturach występujące już od najniższych obrotów pod obciążeniem.
Przyczyn takiego zachowania jest wiele które poprzez naszą modernizacje elektroniczni-mechaniczną ustępują na tyle, ze w testowym egzemplarzu spalanie na trasie przy zakresie prędkości 120-140 w okresie niskich teraźniejszych temperatur, spadło do 8.9 litra na 100 km, egzemplarzu w którym moc przy przebiegu 11 tyś km. z niestety dla klienta z 225 KM które były fabrycznie, niestety bo producent podaje 260 KM, została poprawiona o 56 KM czyli na 281 KM a moment z 327 Nm. na 408 Nm. ( wykonane po przejechaniu 700 km na hamowni Dynomet )

- mało odpowiednie wręcz przekraczające normę ustawienie dawkowania paliwem co sprawia iż silnik zaczyna przekraczać emisję normy spalin , a z wydechu wręcz „ wycieka paliwo" podczas pomiarów czy dynamicznej jazdy, uwidacznia się to także w jeździe miejskiej
- wręcz karygodne ustawienie seryjne pracy zapłonów co powoduje mimo zastosowania paliwa 98 oktanów w zakresie 3800-5000 obrotów spalanie detonacyjne i konieczność korekty zapłonu nawet o 16 stopni, spalanie detonacyjne uwidacznia się zawsze przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu o wartości które komputer już NIE może skorygować a dla użytkownika może być to odczuwalne w sposób słabszego przyspieszania samochodu , z charakterystycznymi szapnięciami z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu, gdyż następuje duża redukcja momentu ( czyli także mocy)
- ustawieniem limiterów maksymalnego generowanego momentu poniżej wartości podanej w katalogu czyli z założenia silnik ma generować niższą moc jak i moment niż określa to katalog, zjawisko to występuje w 8 na 10 testowanych egzemplarzach
- krytyczne ustawienie zmiennych faz rozrządu w zakresie 5000-6500 obrotów, gdzie powyżej 5000 obrotów seryjnie zapisane jest nagłe zwrócenie przyspieszenia rozrządu z 16 stopni do 0 poczym po 500 obrotach powrót do kolejnych 6 stopni przyspieszenia co powoduje destabilizacje pracy rozrządu wręcz z uzyskaniem „nagłego jego szarpnięcia"

- zbyt powierzchowna kalibrację przepływomierza powietrza co sprawia, że sterownik silnika otrzymuje mało precyzyjnie dane z tak ważnego czujnika jaki jest MAF (przepływomierz), powodując zbyt "szarpiącą" jazdę nawet przy lekko wciskanym pedale gazu.
- ukryte nawet dwa limitery prędkości nawet w wersjach typowo oferowanych na rynku europejskim czy też polskim o których brak informacji w jakich kolwiek książkach obsługi czy folderach
Dodatkowo kilka ważnych braków w kalibracji układu powodujących pulsację w pracy turbosprężarki sprawiają, że zdaniem naszych techników mających już ponad 16 lat doświadczenia w branży „poprawiania fabryk" Mazda CX 7 2.3 DISI Turbo sprzedawana co najmniej na rynku Polskim z tak wykonanym ustawieniem jednostki sterującej powinna NIE wyjechać z fabryki, gdyż eksploatacja takiego silnika zagraża jego trwałości, środowisku jak i „bije po kieszeni" jego użytkownika.

Ponadto można u nas skorzystać także z poprawienia mało sprawnego układu intercooler-a czy układu wydechowego.
Do chwili ukazania się artykułu dokonaliśmy już w okresie 2 tygodni poprawy następnych 6-ciu egzemplarzy Mazdy CX 7 2.3 Disi Turbo zarówno wersji europejskich jak i sprowadzonych z USA, poprawiajac znacznie ich kulturę pracy, osiągi jak i spalanie, z tak ważnym poprawieniem bezpieczeństwa pracy silnika.
Tutaj możesz po krótce zobaczyć z kąd wywyodzi się nasze doświadczenie:
Dlatego możesz już teraz i TY skorzystać z naszych usług profesjonalnego Tuningu swojej Mazdy CX7 w naszej centrali w Opolu- kontakt
P.S WAŻNE! podobne objawy jak i problemy potrafię występować w Mazdach 6 MPS oraz 3 MPS.