Dobrze wiadomo iż silnik 2.0 DiD to jednostka napędowa z grupy VAG posiadająca znaczne rezerwy przewidziane przez konstruktorów, jednakże jej seryjne ustawienia średnio sprawdzają się w cięższym i cztero-napędowym Outlanderze. Właściciel tego Mitsubishi Outlander przyjechał do nas z Wrocławia i...
z uwagi iż spędza za kierownicą dużo czasu, zależy na osiągnięciu znacznej poprawy dynamiki aby wyprzedzanie zajmowało znacznie mniej czasu niż dotychczas, po prostu aby było bezpieczniejsze.
Oczywiście opisywany egzemplarz ma gwarancje, więc wykonujemy modernizację przez złącze OBD - bezinwazyjnie.
Jest to oczywiście już któryś z kolei nowy Outlander którego przyspieszamy, jednakże ten egzemplarz cechował się już seryjnie przyjemnym potencjałem.
Podczas sprawdzania przygotowanych dla tego egzemplarza korzystniejszych wersji oprogramowania silnik przyjemnie przyjmował zadawane ustawienia co zaowocowało przyrostem 37 KM (przy 4000 obr/min) i ponad 80 Nm. na momencie obrotowym.
Z uwagi iż seryjnie charakterystyka była przesunięta bardziej w górne obroty (seryjnie moment maksymalny był powyżej 2600 obr/min), co mało odpowiada przeznaczeniu Outlander-a, poprawa sprawności poprzez nowe korzystniejsze oprogramowanie nastąpiła już od najniższych obrotów (moment maksymalny został przesunięty o 300 obr. niżej), aby w cięższych warunkach ( np.: w terenie) łatwiej i lżej silnik pracował.
We współpracy z 6-cio biegową skrzynią manualną przyrost 37 KM i 80 Nm. przełożył się na uzyskanie przyspieszenie do 100 km/h lepszego aż o 2,3 sekundy.
Natomiast przyspieszenia na wyższych biegach stały się bardzo imponujące, duża elastyczność pozwala na najwyższym biegu od niskich prędkości przyspieszać bez konieczności redukowania biegu.
Co ważne klient w pełni zadowolony z takich ustawień i to nasz cieszy, gdyż dla przykładu elastyczność na 4-tym biegu w zakresie od 38 km/h do 138 km/h polepszyła się aż o 6,8 sekundy. To bardzo duża i przyjemnie odczuwalna różnica.
Do tego poziomu przyjemnie odczuwalna modyfikacja iż ten sam klient umówił się na modyfikację kolejnego swojego samochodu- Nissana Patrol-a.
Oczywiście, samochód po takiej optymalizacji „pracuje czysto" czyli po prostu bez kopcenia.
Jak widać na podstawie tych faktów, warto profesjonalnie u nas z optymalizować prace silnika 2.0 DiD poprzez indywidualny Chip Tuning VIP, możliwy także w samochodzie na gwarancji.
Chcesz jeździć znacznie przyjemniej swoim samochodem marki Mitsubishi ?
Tutaj możesz zobaczyć przykładowe przyrosty mocy Twojego samochodu - Chip Tuning Mitsubishi did
Modyfikacje można wykonać w naszej centrali w Opolu.
Możesz także skontaktować się z naszym ekspertem i zapytać o rozwiązanie dla Ciebie - kontakt