silnik przed modyfikacją ma prawie 164 KM oraz w średnim zakresie obrotów lekka dziurę w pracy, ponadto wy wysokim zakresie obrotów dochodziło do zachwiania pracy silnika.
Założeniem od początku był przyrost ok. 10 % więcej poprzez wykonanie dynamicznego dolotu powietrza oraz Chip Tuning w formie indywidualnej.
Wracajac do samochodu po wstępnych pomiarach okazało się iż seryjnie przednia część układu wydechowego stanowi lekka blokadę dla pracy tego silnika, ponadto skład mieszanki w wysokich obrotach jest bardzo ubogi zarówno w paliwo jak i powietrze.
Dlatego zmodyfikowaliśmy przednią część układu - rurę kolektorową, następnie po sprawdzeniu iż korzystniejsza rura kolektorowa wpłynęła na poprawę sprawności (po kolejnym pomiarze na hamowni) przystąpiliśmy do strojenia układu dolotu powietrza.
Ten element okazał się kluczowy, iż już wiemy iż seryjny układ dolotu powietrza bardzo ogranicza ten samochód. Dobranie odpowiedniej długości jak i przepustowości wraz z poprawieniem mapy sterownia silnikiem sprawiło iż końcowy wynik to 190,5 KM.
Tutaj mozesz zobaczyć jak ten samochód przyspiesza wykorzystując swoje korzystniejsze parametry
Czyli przez poprawę rury kolektorowej, dolotu powietrza i elektroniczną modyfikację (chip tuning marki Opel) silnik 2.5 V6 zyskał aż 26,5 KM co stanowi przyrost aż 16%.
Powyższa modyfikacja wpłynęła na znacznie dynamiczniejsza pracę powyżej 3750 obrotów, gdyż właściciel tego egzemplarza właśnie preferuję jazdę w wyższych obrotach.
Maksymalny moment obrotowy został tak ustawiony iż przy „zakręceniu" silnika do maksymalnych obrotów i zmiany biegu, silnik po zmianie biegu wchodzi w zakres maksymalnego momentu obrotowego i „ciągnie" przyjemnie dalej.
Dlatego jak widać powyżej warto w przypadku siników benzynowych wykonać chip tuning wraz z dynamicznym dolotem powietrza, gdyż kompleksowe modyfikacje dają przyjemny efekt.
Skontaktuj się z nami juz teraz i zapytaj o możliwości zwiększenia mocy i momentu obrotowego w Twoim samochodzie - kontakt