Wiele firm marzy o modyfikacjach samochodów z dużymi mocami oraz konstruowanych bolidów już od początku z myślą o dynamicznej jeździe.Dokonaliśmy kolejnego przyspieszenia kultowego samochodu - Porsche Carrera Turbo....
które to dysponowało nominalnie mocą 420 KM i momentem 557 Nm. Z uwagi na posiadamy przez nas specjalistyczny sprzęt mogliśmy dokonać usługi chip tuningu w pełnym zakresie wraz z pomiarami zarówno przed jak i w trakcie strojeń.
Ten egzemplarz dysponował skrzynią Tiptronic model 996 3.6 i turbo, a sterowanie praca silnika musiało być w pełni z optymalizowane wraz z praca skrzyni biegów. Ten model dysponuje fabrycznie blokadą (kontrola maksymalnego momentu) która pozwala na uzyskanie maksymalnie ok. 700 Nm., celem zachowania w pełni sprawnego działania systemu PSM.
Jednakże jak się okazało, przygotowany program zarówno pierwszy jak i drugi dawał taki przyrost momentu (mimo wartości jedynie 693 Nm.) iż Porsche zaczęło wręcz „fruwać" po prostu odrywać się od ziemi i kiedy to miało miejsce system PSM, a dokładnie jego wyłączanie dawało się we znaki.
Dla zobrazowania w przypadku badania elastyczności to przyspieszenie od 40 km/h do 190 km/h poprawiło się aż o 3,1 sekundy.
To na samochód który seryjnie przyspiesza do setki w 4,8 poprawienie w taki sposób przyspieszenia jest imponujące.
Dlatego z uwagi na bezpieczeństwo użytkownika aby wszystkie systemy działały w pełni sprawnie strojenie wymusiło wręcz obniżenie maksymalnego momentu do 650 Nm. z zachowaniem przyrostów mocy maksymalnej.
Okazuję się, iż gro uzytkowników Porsche po tuningu jak i nawet seryjnych na całym świecie posiada problem z działaniem systemu PSM którego wyłączenie (dzieje się to automatycznie po przekroczeniu przeciążeń przewidzianych przez konstruktorów) potrafi wywołac nawet przejazd po pasach na autostradzie powoduje utratę systemy kontroli trakcji jak i systemu ABS.
Jest to na pewno dużym sukcesem iż, mimo tylu systemów jakie posiada Porsche i znanym nam już dyskusyjnym działaniem systemu PSM, w pełni bezpiecznie dla samochodu i kierowcy uzyskaliśmy przyrost prawie 100 Nm. i 60 KM.
Oczywiście z uwagi na współpracę ze skrzynia automatyczną ( przy skrzyni manualnej można pozwolić sobie na przyrost nawet o 30 KM więcej) maksymalna moc wrosła o 43 KM, natomiast przy 5000 obrotach samochód dysponuje ponad 60 KM mocy więcej.
Aktualnie przyspieszenie do setki oscyluje na poziomie 3,9 sekundy.
Więcej informacji w kwestii orientacyjnych przyrostów mocy w samochodach marki Porsche po tuningu u nas znajdziesz tutaj: - Tuning Porsche
Dlatego jeżeli chcesz mieć profesjonalnie zwiększoną moc w swoim samochodzie to zapraszam do kontaktu z nami, którzy już od ponad 15 lat tworzą z pasją w branży tuningowej - chip tuning kontakt