Dla samochodów turbodoładowanych zestaw kompleksowej modernizacji:
układ wydechowy oraz strojenie elektroniki (w takim przypadku chip
tuning jest konieczny) umożliwia pełne z optymalizowanie pracy jednostki i uzyskanie
konkretnych przyrostów. Przedstawiony egzemplarz przed tuningiem
posiadał moc jedynie 207 KM, a powodem tego mógł być uszkodzony układ katalityczny jak i inne niż
najczęściej spotykane
seryjne ustawienia w ECU.
Właściciel tego egzemplarza zdecydował się na profesjonalne
rozwiązanie w postaci montażu układu wydechowego firmy Supersprint (up-pipe,
down-pipe, rura środkowa, tłumik końcowy) wszystko w całości spełniające normy
głośności wykonane w specyfikacji Street o średnicy 63,5 mm.
Ponadto down-pipe został zmodyfikowany przy połączeniu z
turbosprężarką aby umożliwić znacznie sprawniejszą prace dla zaworu upustowego.
Przednie część up-pipe została w pełni odizolowana termicznie za pomocą
specjalnej taśmy.
Z uwagi na posiadane doświadczenie jak i specjalistyczny
sprzęt (umożliwiający chip-tuning oryginalnego sterownika poprzez złącze OBD)
mogliśmy dokonać indywidualnego strojenia silnika wykonując nowe korzystniejsze
oprogramowanie na podstawie pomiarów w trakcji.
Pomiary mocy i momentu oraz składu mieszanki AFR za pomocą
sondy szerokopasmowej przyczyniały się podczas strojenia do określania efektu
postępujących prac.
Poczynając od 229 KM po wymianie układu wydechowego, poprzez 249 KM po lekkiej korekcie ustawień w ECU do 262 KM uzyskanych po strojeniu finalnym Subaru WRX stało się bardzo dynamiczne i co ważne elastyczne.
Ponadto fabryczna blokada ustawiona na 222 km/h została przesunięta nieco wyżej, przy bardzo ostrej jeździe temperatura spalin trzyma się w zakresie maksymalnym do 840°C, a skład mieszanki AFR jest w pełni optymalny umożliwiając kierowcy przy normalnej jeździe na uzyskanie oszczędności paliwa.
Poczynając od 229 KM po wymianie układu wydechowego, poprzez 249 KM po lekkiej korekcie ustawień w ECU do 262 KM uzyskanych po strojeniu finalnym Subaru WRX stało się bardzo dynamiczne i co ważne elastyczne.
Ponadto fabryczna blokada ustawiona na 222 km/h została przesunięta nieco wyżej, przy bardzo ostrej jeździe temperatura spalin trzyma się w zakresie maksymalnym do 840°C, a skład mieszanki AFR jest w pełni optymalny umożliwiając kierowcy przy normalnej jeździe na uzyskanie oszczędności paliwa.
Dźwięk sportowego układu wydechowego ukazuje esencją pracy
tego „boxera" a jego znacznie dynamiczniejsza praca w połączeniu z chip
tuningiem daje więcej przyjemności z jazdy.
Takie zestawy są dostępne u nas dla różnych wersji
samochodów Subaru Impreza WRX i STi, Mitsubishi Lancer oraz innych turbo doładowanych
modeli.
Chcesz mieć więcej mocy i jeździć znacznie przyjemniej?
Skontaktuj się z naszym ekspertem i zapytaj o rozwiązanie najkorzystniejsze właśnie dla Ciebie - kontakt