
z uwagi na dwa sterowniki które posiada ten model brakowało im technologii na wykonanie tego silnika przez złącze OBD, a klient mało chciał jakąkolwiek ingerencję mechaniczną w układ elektroniczny. Samochód ten z uwagi iż wyposażony jest seryjnie w skrzynie automatyczną wykazuje przy standartowych parametrach bardzo dużą „ospałość" , co daje odczucie słabszego samochodu niż twierdza dane fabryczne.
Po dokonaniu pomiaru wstępnego z uwagi na posiadany specjalistyczny sprzęt także do tego modelu mogliśmy bezinwazyjnie przez złącze OBD dokonać zgrania programu seryjnego który zawarty jest w dwóch sterownikach.
Po zapoznaniu się z ustawieniami seryjnymi w programie i porównaniem z pomiarami na hamowni wszystko było już wiadome, iż celem uzyskania dobrego efektu będzie potrzebne znaczne poprawienie sprawności w dolnej części obrotów, w średniej części także oraz przesunięcie mocy maksymalnej w bardziej użytkowe obroty, czyli trochę niżej.
Dlatego skoncentrowaliśmy się na tym aby w pełni z optymalizować pracę silnika ze skrzynią biegów poprzez odpowiednie poprawienie krzywej momentu.
Po wykonaniu korzystniejszego programu przez naszego kolegę z zespołu nastąpiło nagranie przygotowanej wersji, oczywiście także przez OBD z zachowaniem specjalnej procedury stabilizacyjnej nagrywania gdyż te sterowniki tego wymagają.

Teraz z mocą 380 KM i momentem 922 Nm. VW Phaeton-em 5.0 Tdi podróżuje się znacznie przyjemniej, skrzynia pracuje znacznie płynniej, szybciej reaguje na dynamiczniejsze przyspieszanie i jazda nim teraz daje poczucie dużego zapasu mocy.
Masz inny model samochodu marki VW to możesz się zapoznać w naszym katalogu z dostepnymi opcjami dla Twojego modelu - chip tuning tdi VW
Więcej informacji?
Masz może ten model samochodu z silnikiem 3.0 Tdi?
Skontaktuj się z naszym ekspertem i zapytaj o możliwości zwiększenia mocy i momentu właśnie w Twoim samochodzie - kontakt