Wtryskiwacze w silniku Diesla, często temat kosztowny i użytkownicy boją się problemów z nimi jak przysłowiowego ognia. 

Lecz wielu użytkowników, mechaników, serwisantów nie zdaje sobie kompletnie sprawy, że na 10 samochodów w których wymienili wtryskiwacze aż 9 samochodów mogło uniknąć (nawet nie potrzebować) ich wymiany.

Zarazem nawet po wymianie na nowe (czy po regeneracji) nie będą pracowały poprawnie. Ponieważ przyczyna leży w występujących od nowości negatywnych zjawiskach, które nasilają się wraz z przebiegiem.  

Czy negatywne zjawiska mają tak znaczący a nawet determinujący wpływ na pracę, trwałość wtryskiwaczy? Tak, to m.in 

  • nadmierne tarcie (straty wewnętrzne) 
  • gorsza szczelność dynamiczna (w tym zwiększony przedmuch do karteru) 
  • nieodpowiednie spalanie mieszanki
  • oraz zjawiska synergiczne
  • reakcja sterownika silnika na próby sensownego wyrównoważenia pracy silnika. 

W/w zjawiska mają tak determinujący wpływ, że w wielu sytuacjach mechanicy, serwisanci niepotrzebnie wymieniają wtryskiwacze a faktyczna przyczyna nie zostaje wyeliminowana 

Korekty wtryskiwaczy przed i po wykonaniu pakietu w technologii MyNano

W tym przypadku Diesel V6 3.0 - dane diagnostyczne (🔴 seryjnie 🟢 z technologią MyNano) pokazują korekcję wtryskiwaczy (wyrównoważenie pracy silnika na biegu jałowym - silnik rozgrzany do temperatury pracy) zarówno przed (nierówna, głośna praca silnika, w szczególności w okolicach 2 i 5 cylindra) jak i po wykonaniu pakietów z MyNano (cichsza i płynna praca).

Nie jeden z mechaników odbiera takie wartości jako stan, wskazując np: klientowi "powoli trzeba się szykować na wymianę wtryskiwaczy a minimum na drugim i piątym cylindrze" Tym czasem to nie wina samych wtryskiwaczy co pokazują dane diagnostyczne po wykonaniu pakietów z MyNano

  • na tym samym paliwie
  • jeszcze bez zastosowania dodatku do paliwa.

Ciężko policzyć, ile od czasu naszego światowego odkrycia i rozwoju technologii MyNano zostało niepotrzebnie wymienionych wtryskiwaczy (czy każdego dnia jest sprzedawanych i wymienianych) a silnik i tak nie pracują tak jak powinny.  

Dla informacji, od ponad 5 lat na 10 przypadków (które trafiły do nas m. in na wykonanie zakresów diagnostycznych) w temacie poważnych problemów z pracą silnika, w tym wtryskiwaczy aż 9 przypadków finalnie nie wymagało wymiany wtryskiwaczy dzięki zastosowaniu naszej technologii.

Często koszt samych wtryskiwaczy jest zbliżonej wartości (lub w gro przypadkach nawet mniejszej) niż bazowy pakiet MyNano (do silnika) a daje znacznie więcej korzyści niż sama wymiana wtryskiwaczy.

Warto również zobaczyć ten kolejny przypadek, kiedy to klient trafił do nas po ok. 4 tyś km od wymiany (na regenerowane) wtryskiwaczy a silnik i tak poprawnie nie pracował. Mimo małego przebiegu (ok. 122 tyś km) 1.6 TDI bazowo 90 KM nie tylko miał podwyższone korekcje wtryskiwaczy to nierówną pracę, bardzo bogaty skład mieszanki czy znaczące straty własne.   

Na zdjęciu poniżej widoczne zestawienie danych (ze sprzętu diagnostycznego) - silnik 1.6 TDI 90 KM (podczas pracy na biegu jałowym - silnik rozgrzany) 🔴 seryjnie 🟢 z technologią MyNano

  • obroty biegu jałowego
  • wartości momentu obrotowego na biegu jałowym
  • aktualne straty momentu obrotowego
Skoda 1.6 TDI - porównanie parametrów momentu obrotowego i strat momentu na biegu jałowym - seryjne i z pakietem MyNano

Jak widać (choćby w tym przypadku) stosowanie samego oleju silnikowego (nawet dobrej jakości) czy jakiś tam dodatków (opracowanych wg starej technologii odseparowanej) i tak powoduje

  • znaczące, wewnętrzne obciążenie silnika co w konsekwencji powoduje wzrost obciążenia wtryskiwaczy
  • znacznie większe dawkowania paliwem,
  • pogorszone korekcje,
  • znacząco większe obciążenie układu emisyjnego
  • nasilenie degradowania oleju silnikowego
  • zbyt duże zużycie paliwa
  • pogorszoną sprawność, gorszą dostępność momentu obrotowego 
  • a nawet nieprzyjemny zapach spalin z układu wydechowego. 

W sytuacji tego 1.6 TDI 90 KM, nawet wymiana wtryskiwaczy (w tym przypadku na regenerowane) to już działanie ze starej, mijającej epoki bo faktycznie nie przyniosła należytej poprawy sprawności. Dopiero znacząco pomogło zastosowanie pakietów (silnik i skrzynia biegów) w technologii MyNano.

Zarazem użytkownik otrzymał dodatkowe zalecenia, gdyż mechanik wymieniający wtryskiwacze nie usunął skutków wcześniejszej, nieodpowiednie pracy silnika a po wykonaniu zaleceń jednostka napędowa będzie dysponować jeszcze lepszą sprawnością i trwałością. 
    
Dlatego jak pokazują fakty, użytkownikom i mechanikom, zakładom zajmującym się "wtryskami" (nawet tym autoryzowanym przez producentów wtryskiwaczy) brakuje odpowiedniej, wymaganej przepisami prawa wiedzy i technologii aby zamiast kosztownej wymiany, najpierw sprawdzić faktyczną przyczynę aktualnej ich pracy (czy stanu) a następnie np: dać "wtryskiwaczom" drugie życie lub podjąć faktycznie zasadną, zgodną z aktualnym wymogami techniczno-prawnymi wymianę - więcej o aktualnych wymogach i ważnych informacjach w zakresie oferowanych usług na runku
 
Tym samym usunąć faktyczne przyczyny ich dotychczasowego stanu (nieodpowiedniej pracy silnika) znacznie poprawić sprawność, trwałość danego silnika usuwając faktyczne przyczyny kosztownego problemu.  Jest to tym bardziej możliwe, jeśli nie są jeszcze uszkodzone mechanicznie czy elektrycznie.
Siedziba MyNano High Automotive Technology  oraz 44tuning Performance Center

Po więcej informacji na temat pakietów MyNano zapraszamy do działu Pakiety 44PerformancePo więcej informacji o dowodach skuteczności technologii MyNano do strony Badania, wyniki, dowody skuteczności MyNano oraz po zapoznaniu się z wynikami, dowodami i badaniami celem skorzystania z pakietów, szkoleń, współpracy z nami do bezpośredniego kontaktu z nami - kontakt