Daf XF 430 po tuningu zyskał aż 9 litrów niższe spalanieTakim właśnie pytaniem zaczęła się rozmowa telefoniczna z właścicielem tego Daf-a. Mniejsza moc w samochodzie ciężarowym wiąże się najczęściej ze znacznie większym spalaniem. Tak też było w przypadku tego Daf-a XF 430 który to ponad rok przemieszczał się z serwisu do serwisu, w poszukiwaniu przyczyny spadku macy mając po drodze wymienionych wiele części. Mimo tych wielu napraw nadal był słaby i średnie spalanie oscylowało w zakresie 42-44 litry na 100 km przy załadunku 25 ton...




W końcu właściciel trafił do naszej firmy gdzie dokonaliśmy weryfikacji parametrów pracy silnika, zweryfikowaliśmy jego moc i moment. Oczywiście sprawdziliśmy także ustawienia programu zawartego w sterowniku silnika ECU (poczytnie nazywanego „Kasetą")

Diagnostyka wykazała kompletnie rozkalibrowany układ sterownia silnikiem łącznie z uszkodzonym jednym z czujników jak i rozkalibrowanym sterowaniem doładowaniem.

Dlatego po wykonaniu przez nasz zespół nowego oprogramowania wraz z ponowna kalibracją układu jak i optymalizacją sterowania doładowaniem ( oczywiście już z wymienionym czujnikiem) Daf XF 430 zyskał 75 KM mocy więcej ponad 400 Nm. momentu obrotowego więcej oraz spalanie wróciło do przyjemnego zakresu czyli na ok. 33-34 litry na 100 km (także pod ładunkiem 25 ton)

Dlatego na przykładzie tego konkretnego samochodu ciężarowego Daf chcemy wyjaśnić, iż serwisy NIE mogą nic zrobić z seryjnym oprogramowaniem (brak im możliwości dokonywania indywidualnych korekt). Prosimy ich za to nie obwiniać i mimo wielu napraw w serwisie nadal samochód jest słaby czy tez dużo spala prosimy o kontakt z nami.

Jest także możliwość kontaktu z właścicielem przedstawionego Daf-a aby dowiedzieć się jak to wygląda po stronie właściciela takiego samochodu ciężarowego po tuningu u nas.

Kiedy wymagana jest indywidualna optymalizacja oprogramowania na bazie pomiarów na hamowni?

- w przypadku wymiany pompowtryskiwaczy, pompy wtryskowej czy innej głównej naprawy układu wtryskowego
- gdy została wymieniona turbosprężarka i jej praca została ręcznie skorygowana (zmieniona ustawienia pracy zaworu WESTGATE)
- zostało wymienione wiele czujników w tym położenia pedału gazu czy też map sensor
- silnik jest w pełni mechanicznie sprawny mimo tego nadal jest słaby i dużo spala
- nastąpiła wymiana sterownika silnika np.: w samochodzie po wypadku i po tym samochód osłabł
- nastąpiło duże zwarcie w instalacji, spawanie elementów, które potrafi uszkodzić część zawartości programu sterującego zawartego w pamięci Flash

Dlatego jeżeli wykorzystałeś już wszystkie możliwości napraw mechanicznych lub też kojarzysz jedną z powyżej przedstawionych sytuacji w Twoim samochodzie ciężarowym to po prostu skontaktuj się z nami. Jesteśmy po to aby Twoja flota samochodów ciężarowych pracowała optymalniej i ekonomiczniej.

Masz więcej pytań jak i chcesz umówić termin?


To możesz już teraz skontaktować się z naszym ekspertem technicznym i zapytać się o najkorzystniejsze termin dla Ciebie - kontakt.