Wydaje się, że jeżeli samochód ciężarowy jeździ na cykliczne przeglądy do serwisu czy warsztatu to powinien być w pełni sprawny. Ten samochód ciężarowy Mercedes Actros 1844 został umówiony do nas na wykonanie zwiększenia mocy. Nie tak dawno był w warsztacie, miał wykonane naprawy ale po nich nadal był słaby i duża spalał (ponad 40 litrów na 100 km). Już podczas precyzyjnej diagnostyki obciążeniowej na naszej hamowni Maha LPS Truck okazało się, że dysponuje znacznie mniejszą mocą i momentem obrotowym. Do tego badane odczyty pracy silnika znacznie odbiegały od poprawnych. Sterownik silnika (kaseta EDC) z powodów anormalnych odczytów dwóch czujników utrzymywał tryb ograniczenia mocy – m.in. redukował moment obrotowy i dawkę paliwa.
Poprzez to silnik męcząc się zużywał dużo więcej paliwa. Dalsza weryfikacja diagnostyczna wykazała, że oprócz niepoprawnie już działających czujników usterki tkwią także w instalacji elektrycznej. Dlatego została wykonana naprawa instalacji elektrycznej a czujniki zostały wymienione na nowe. Ponowna diagnostyka obciążeniowa potwierdziła poprawność diagnozy, poprawnie wykonaną naprawę, parametry pracy silnika wróciły do poziomu seryjnego. Mając już sprawnie działający silnik i jego osprzęt przystąpiliśmy do regulacji – optymalizacji.
Cel był prosty, większa moc i mniejsze spalanie. Dlatego na podstawie szerokiego zakresu danych o pracy silnika została wykonana korzystniejsza charakterystyka jego pracy przez regulację programową. Z uwagi na posiadany przez nasz sprzęt, odczyt i zapis ustawień wykonywany był przez fabryczne złącze diagnostyczne.
Pomiar wykres z hamowni Maha po naprawie i optymalizacji Chip Tuning - Truck Tuning Mercedes Actros 1844
Film o diagnostykach i optymalizacji mocy w samochodach ciężarowych - autobusach wykonywanych w naszym 44tuning Performance Center:
Poprzez naprawę jak i następnie indywidualną regulację silnik zyskał 90 KM i 600 Nm. więcej przyrównując parametry do tych, z jakimi do nas przyjechał. Skład mieszanki paliwowo-powietrznej został ustawiony na optymalnym poziomie, silnik dysponuje większą elastycznością reagując znacznie lepiej na naciśnięcie pedału gazu. Dzięki temu dużo łatwiej Actros pokonuje wzniesienia i długie podjazdy, szybciej wykonuje manewry wyprzedzania.
Ponadto spalanie zeszło znacząco, do poziomu niższego niż kiedykolwiek (pod pełnym ładunkiem w cięższych warunkach do ok. 33-34 litrów). Jak ta i wiele innych sytuacji u nas pokazuje, że wykonanie zwiększenia mocy bez wnikliwej diagnostyki obciążeniowej przed przystąpieniem do zmian w samochodzie jest pracą na „chybił trafił”.
Do tego po wykonanej naprawie w serwisie czy warsztacie nie można być pewnym dobrej pracy, jeżeli nie zostanie wszystko rzetelnie zweryfikowane na stanowisku obciążeniowym.
Dlatego jeżeli masz samochód ciężarowy, chcesz sprawdzić jego stan, spalanie jego jest zbyt duże, brakuje mu mocy to skontaktuj się z nami - kontakt
Ponadto spalanie zeszło znacząco, do poziomu niższego niż kiedykolwiek (pod pełnym ładunkiem w cięższych warunkach do ok. 33-34 litrów). Jak ta i wiele innych sytuacji u nas pokazuje, że wykonanie zwiększenia mocy bez wnikliwej diagnostyki obciążeniowej przed przystąpieniem do zmian w samochodzie jest pracą na „chybił trafił”.
Do tego po wykonanej naprawie w serwisie czy warsztacie nie można być pewnym dobrej pracy, jeżeli nie zostanie wszystko rzetelnie zweryfikowane na stanowisku obciążeniowym.
Dlatego jeżeli masz samochód ciężarowy, chcesz sprawdzić jego stan, spalanie jego jest zbyt duże, brakuje mu mocy to skontaktuj się z nami - kontakt