
Poprzez to silnik męcząc się zużywał dużo więcej paliwa. Dalsza weryfikacja diagnostyczna wykazała, że oprócz niepoprawnie już działających czujników usterki tkwią także w instalacji elektrycznej. Dlatego została wykonana naprawa instalacji elektrycznej a czujniki zostały wymienione na nowe. Ponowna diagnostyka obciążeniowa potwierdziła poprawność diagnozy, poprawnie wykonaną naprawę, parametry pracy silnika wróciły do poziomu seryjnego. Mając już sprawnie działający silnik i jego osprzęt przystąpiliśmy do regulacji – optymalizacji.
Cel był prosty, większa moc i mniejsze spalanie. Dlatego na podstawie szerokiego zakresu danych o pracy silnika została wykonana korzystniejsza charakterystyka jego pracy przez regulację programową. Z uwagi na posiadany przez nasz sprzęt, odczyt i zapis ustawień wykonywany był przez fabryczne złącze diagnostyczne.

Film o diagnostykach i optymalizacji mocy w samochodach ciężarowych - autobusach wykonywanych w naszym 44tuning Performance Center:
Poprzez naprawę jak i następnie indywidualną regulację silnik zyskał 90 KM i 600 Nm. więcej przyrównując parametry do tych, z jakimi do nas przyjechał. Skład mieszanki paliwowo-powietrznej został ustawiony na optymalnym poziomie, silnik dysponuje większą elastycznością reagując znacznie lepiej na naciśnięcie pedału gazu. Dzięki temu dużo łatwiej Actros pokonuje wzniesienia i długie podjazdy, szybciej wykonuje manewry wyprzedzania.
Ponadto spalanie zeszło znacząco, do poziomu niższego niż kiedykolwiek (pod pełnym ładunkiem w cięższych warunkach do ok. 33-34 litrów). Jak ta i wiele innych sytuacji u nas pokazuje, że wykonanie zwiększenia mocy bez wnikliwej diagnostyki obciążeniowej przed przystąpieniem do zmian w samochodzie jest pracą na „chybił trafił”.
Do tego po wykonanej naprawie w serwisie czy warsztacie nie można być pewnym dobrej pracy, jeżeli nie zostanie wszystko rzetelnie zweryfikowane na stanowisku obciążeniowym.
Dlatego jeżeli masz samochód ciężarowy, chcesz sprawdzić jego stan, spalanie jego jest zbyt duże, brakuje mu mocy to skontaktuj się z nami - kontakt
Ponadto spalanie zeszło znacząco, do poziomu niższego niż kiedykolwiek (pod pełnym ładunkiem w cięższych warunkach do ok. 33-34 litrów). Jak ta i wiele innych sytuacji u nas pokazuje, że wykonanie zwiększenia mocy bez wnikliwej diagnostyki obciążeniowej przed przystąpieniem do zmian w samochodzie jest pracą na „chybił trafił”.
Do tego po wykonanej naprawie w serwisie czy warsztacie nie można być pewnym dobrej pracy, jeżeli nie zostanie wszystko rzetelnie zweryfikowane na stanowisku obciążeniowym.
Dlatego jeżeli masz samochód ciężarowy, chcesz sprawdzić jego stan, spalanie jego jest zbyt duże, brakuje mu mocy to skontaktuj się z nami - kontakt