
Coś dla miłośników dużych silników rodem zza oceanu -Dodge Ram 5.7 Hemi z LPG. Porównanie pomiarów seryjnych do efektów jakie daje pierwszy etap zmniejszania negatywnych zjawisk - LSPI/SPI &, Friction Solution.
Dla wyjaśnienia, niższe wartości = niższa częstotliwość wibracji, drgań, hałasu czyli = efektywniejsze spalanie mieszanki, niższe skoki ciśnienia w komorze, mniejsze tarcie i drgania, wibracje wewnątrz silnika.

Ponadto moment obrotowy jest znacznie szybciej dostępny, do tego (jak widać na wykresie) o wyższych wartościach (przy ok 3200 obrotach ok. 200 Nm więcej) moc w całym zakresie obrotów również uległa poprawie.
Dodatkowo zostało potwierdzone, że w tych silnikach Dodge/Jeep 5.7 Hemi (zakres konstrukcyjny + nasilający się z przebiegiem) występuje:
- silne nasilenie zjawiska LSPI (w szczególności w zakresie nawet do ok. 3000 obrotów)
- w zależności od obciążenia i synergii negatywnych zjawisk (w tym jakości paliwa i warunków atmosferycznych) nasilenie zjawiska SPI (samozapłon w wyższym zakresie obrotów) w szczególności na LPG
- silnik nie jest fabrycznie przygotowany pod LPG (brak przygotowania Bi-Fuel)
- od nowości (w Dodge Ram) brak możliwości faktycznego generowania parametrów (mocy i momentu obrotowego) jakie określił producent
- nieodpowiednie spalanie mieszanki potrafiące osiągać poziom mieszanki niespalalny przez silnik spalinowy
- bardzo zwiększone obciążenie wewnętrzne poprzez zjawisko nadmiernego tarcia i może występować efekt pojawiania się opiłek w oleju silnikowym
- olej silnikowy 5W20, zalecony przez producenta kompletnie nie spełnia faktycznych potrzeb silnika
- występuje nadmierne przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego
- występuje pogorszona wydolność układu zapłonowego (w tym świec zapłonowych)
- występuje znaczące obciążenie (poprzez nadmierne, wewnętrzne tarcie) w skrzyni biegów (oraz pozostałych elementach napędu - skrzynia rozdzielcza, dyferencjał przedni i tylny)
- olej w skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej, dyferencjale tylnym i przednim (zalecony przez producenta) nie spełnia faktycznych potrzeb (następuje bardzo szybkie jego degradowanie, duże wewnętrzne straty)
- niewydolny układ dolotu powietrza i separacji oparów oleju
- poprzez nadmierne obciążenie skrzyni biegów występuje pogorszona zmiana biegów i działanie np: sprzęgiełek (w tym krótsza trwałość) oraz nadmierne obciążenie skrzyni rozdzielczej (znacznie skrócona trwałość)
- sumarycznie, seryjnie (po tuningu czy po zamontowaniu LPG) negatywne zjawiska znacząco ograniczają naturalny i znaczący potencjał, w tym znacząco obniżają sprawność (znacznie spada wraz z wzrostem obciążenia)
- zakres interwałów przeglądowych (co do przebiegu i zakresu) nie spełnia faktycznych wymogów tej jednostki napędowej (w tym wymogów wynikających z przepisów techniczno-prawnych).
Ponadto zostało bezspornie potwierdzone, że te jednostki napędowe (5.7 hemi) nie powinny być tuningowane (np: poprzez chip tuning) czy montowana instalacja LPG bez skutecznego zmniejszenia tych negatywnych zjawisk (i przygotowania Bi-Fuel)- zapoznaj się z artykułem o Afera Gazowa LPG
Po więcej informacji w temacie występowania negatywnych zjawisk a zrazem skutecznego rozwiązania na ich zmniejszanie wraz z poprawą osiągów i trwałości zapraszamy do zapoznania się z:
-
co to jest samozapłon LSPI oraz podstawy naszego, światowego odkrycia - Światowe odkrycie w pod opolskiej firmie na LSPI
-
informacjami o autorskich pakietach LSPI/SPI & Friction Solution oraz Gearbox Solution - Lekarstwo na samozapłon - pakiety LSPI/SPI & Friction Solution
-
sprawdzenie stanu, kondycji oraz nasilenia negatywnych zjawisk - Autorska diagnostyka obciążeniowa i rekonesans techniczny
-
wynikami testów, badań i dowodami skuteczności - MyNano - badania testy, dowody skuteczności
-
o przełomowej technologii MyNano - Jak to działa?
-
dla warsztatów, ASO, firm tuningowych zainteresowanych stosowaniem przełomowej technologii MyNano - Współpraca i szkolenia