pomiary emisji Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi z instalacją LPG Tartarinipomiary emisji Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi z instalacją LPG Tartarini
Kolejny Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi przyjechał do nas na zakres diagnostyki obciążeniowej. Tym razem z instalacją LPG zamontowaną przez ASO. 

Choć jest to fajny silnik i po odpowiednim przygotowaniu Bi-Fuel, pakiecie minimalizowania zjawiska samozapłonów, mógłby dobrze pracować nawet na LPG (przy indywidualnym wykonaniu instalacji w/g naszej technologii) to w tym przypadku charakterystyki i wartości mocy, momentu obrotowego, parametry jego pracy mówią same za siebie. Parametry pracy silnika na poziomie dramatycznym.

wykres z hamowni Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini - w tle praca na benzyniewykres z hamowni Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini - w tle praca na benzynie
Przy bardzo dużym nasileniu zjawiska samozapłonów, z silnymi szarpnięciami w pracy na LPG, olejem w stanie ostrzegawczym, znacznie niższymi wartościami mocy i momentu obrotowego niż podaję producent, brakiem kompatybilności instalacji z potrzebami tego silnika i temperaturą w dolocie sięgającą przy aktualnie sprzyjających warunkach 80 C to cud, że ten silnik jeszcze "nie wyciągnął kopyta".

Z pewnością uratował go fakt, że był spokojniej użytkowany, jak i całkiem przypadkiem, choć z polecenia trafił do nas. Jak widać na załączonym przykładzie, w tym pomiarów analizy spalin w stosunku do danych w homologacji, producenci instalacji LPG, zakłady montażowe jak i urząd odpowiedzialny za wydawanie homologacji igrają z ogniem.

homologacja Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini Homologacja Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini
W przypadku takiego silnika 6.4 Hemi, uzyskanie wartości emisji zanieczyszczeń podanych w homologacji instalacji LPG, w bezpiecznych warunkach pracy silnika tego silnika są nie do uzyskania.

Tym samym to kolejny dowód, że mamy dotyczynienia z szeroko pojętą aferą gazową LPG w którą zamieszane są urzędy, producenci instalacji, zakłady montażowe czy nawet sprzedawcy samochodów. Po prostu wygląda na to, że mało kto przykłada się do faktycznej weryfikacji pracy silników z instalacjami LPG a głównie skupiają się aby wszystko grało na papierze.

pomiar emisji spalin Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini Pomiar emisji spalin Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini
Po wykonaniu ekspertyzy, tym bardziej, że samochód jest jeszcze na gwarancji, właściciel będzie miał wystarczająco dowodów aby nawet odzyskać wartość fakturową lub mieć wymieniony samochód na całkiem nowy.

Po więcej informacji w zakresie ekspertyz technicznych, również pojazdów z LPG zapraszamy do kontaktu - kontakt z nami 

Używamy cookies tak jak większość witryn do udoskonalenia naszej strony, zbierania danych statystycznych oraz dla poprawienia Twojego komfortu korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej zobacz polityka prywatności.