![pomiary emisji Jeep Grand Cherokee 6.4 Hemi z instalacją LPG Tartarini](/images/nowe-zdjecia/pomiary_emisji_Jeep_Grand_Cherokee_6.4_Hemi_z_instalacją_LPG_Tartarini.jpg)
Kolejny Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi przyjechał do nas na zakres diagnostyki obciążeniowej. Tym razem z instalacją LPG zamontowaną przez ASO.
Choć jest to fajny silnik i po odpowiednim przygotowaniu Bi-Fuel, pakiecie minimalizowania zjawiska samozapłonów, mógłby dobrze pracować nawet na LPG (przy indywidualnym wykonaniu instalacji w/g naszej technologii) to w tym przypadku charakterystyki i wartości mocy, momentu obrotowego, parametry jego pracy mówią same za siebie. Parametry pracy silnika na poziomie dramatycznym.
![wykres z hamowni Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini - w tle praca na benzynie](/images/nowe-zdjecia/wykres_z_hamowni_Jeep_Grand_Cherokee_SRT_6.4_Hemi_z_LPG_Tartarini_850.jpg)
Przy bardzo dużym nasileniu zjawiska samozapłonów, z silnymi szarpnięciami w pracy na LPG, olejem w stanie ostrzegawczym, znacznie niższymi wartościami mocy i momentu obrotowego niż podaję producent, brakiem kompatybilności instalacji z potrzebami tego silnika i temperaturą w dolocie sięgającą przy aktualnie sprzyjających warunkach 80 C to cud, że ten silnik jeszcze "nie wyciągnął kopyta".
Z pewnością uratował go fakt, że był spokojniej użytkowany, jak i całkiem przypadkiem, choć z polecenia trafił do nas. Jak widać na załączonym przykładzie, w tym pomiarów analizy spalin w stosunku do danych w homologacji, producenci instalacji LPG, zakłady montażowe jak i urząd odpowiedzialny za wydawanie homologacji igrają z ogniem.
![homologacja Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini](/images/nowe-zdjecia/homologacja_Jeep_Grand_Cherokee_SRT_6.4_Hemi_z_LPG_Tartarini_850.jpg)
W przypadku takiego silnika 6.4 Hemi, uzyskanie wartości emisji zanieczyszczeń podanych w homologacji instalacji LPG, w bezpiecznych warunkach pracy silnika tego silnika są nie do uzyskania.
Tym samym to kolejny dowód, że mamy dotyczynienia z szeroko pojętą aferą gazową LPG w którą zamieszane są urzędy, producenci instalacji, zakłady montażowe czy nawet sprzedawcy samochodów. Po prostu wygląda na to, że mało kto przykłada się do faktycznej weryfikacji pracy silników z instalacjami LPG a głównie skupiają się aby wszystko grało na papierze.
![pomiar emisji spalin Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 Hemi z LPG Tartarini](/images/nowe-zdjecia/pomiar_emisji_spalin_Jeep_Grand_Cherokee_SRT_6.4_Hemi_z_LPG_Tartarini_850.jpg)
Po wykonaniu ekspertyzy, tym bardziej, że samochód jest jeszcze na gwarancji, właściciel będzie miał wystarczająco dowodów aby nawet odzyskać wartość fakturową lub mieć wymieniony samochód na całkiem nowy.
Po więcej informacji w zakresie ekspertyz technicznych, również pojazdów z LPG zapraszamy do kontaktu - kontakt z nami