Mniejsza moc, zbyt mała wartość momentu obrotowego w maszynie rolniczej wiąże się najczęściej ze znacznie niższą wydajnością podczas prac polowych czy tez transportowych . W taki przypadku taki ciągnik czy tez kombajn będąc słabszy w konsekwencji męczy się i zarazem zużywa więcej paliwa. Tak też było w przypadku ciągnika John Deere 6620SE Pana Leszka któremu po prostu brakowało siły podczas prac polowych w cięższej glebie...
Z uwagi iż dla Pana Leszka dobra sprawność jego ciągnika jak i bezpieczna praca jest bardzo ważna wybrał modernizacją w naszej firmie, gdyż wykonywana jest ona indywidualnie na bazie pomiarów na hamowni. Ponadto to bezpieczeństwo to także ośrodki badawcze w których weryfikujemy i sprawdzamy możliwości tuningu konkretnych maszyn przed oferowaniem dla klientów.
Zobacz jak wyglada profesjonalna optymalziacja mocy w ciagniku rolniczym oraz opinię jednego z setek rolników którzy skorzystali z naszych usług
Wracając do tego konkretnego ciągnika John Deere 6620 SE, na pomiarze seryjnie dysponował na wałku WOM 120,2 KM oraz momentem 736 Nm. ( czyli na silniku 132 KM i 541 Nm.) Po indywidualnej optymalizacji programowej ( program został wykonany dla potrzeb tego konkretne ciągnika) wykonanej bezinwazyjnie przez złącze diagnostyczne John Deere Pana Leszka dysponuje parametrami na silniku 180,4 KM i 689 Nm. ( na wałku 162,3 KM i 1378 Nm.)
Dzięki tej modernizacji ciągnik Pana Leszka pracuje teraz bardzo dobrze, bez względu na warunki glebowe pozwala na efektywną pracę prowadzoną w bezpiecznym tempie, po prostu praca takim sprzętem po tuningu do duża przyjemność.
Dlaczego nie robi tego fabryka?
Może to zabrzmi trochę dziwnie, jednak fabryka to jak najbardziej wykonuje w formie oferowania w przypadku tych samych silników kilku wersji mocy. Dzięki przeprowadzanych w naszych ośrodkach badawczych badaniom, często mając także kontakty z samymi producentami (oczywiście nieoficjalnie) posiadamy informację w jaki stopniu możemy poprawić parametry maszyny aby było to dla niej bezpieczne.
Bazując na rzeczywistych pomiarach mocy i momentu poprzez najnowszą hamownię WOM możemy z optymalizować indywidualnie konkretną maszyną, do czego fabryka sama NIE przywiązuje uwagi gdyż ciągniki musiały by być jeszcze bardziej kosztowniejsze.
Mimo tego w fabryce płacimy średnio ok. 1000-2000 zł więcej za dodatkowy 1 KM mocy, natomiast w przypadku tuningu w naszej firmie zwiekszenie mocy oscyluje w przedziale ok.100-200 zł za 1 KM, czyli rachunek jest prosty.
Taki stosunek ceny sprawia, iż coraz więcej naszych klientów zakupuje nowe maszyny wybierając najsłabszą z danej gamy, a następnie dokonując profesjonalnego tuningu u nas.
Masz więcej pytań jak i chcesz umówić termin?
To możesz już teraz skontaktować się z naszym ekspertem technicznym i zapytać się o najkorzystniejsze termin dla Ciebie - kontakt.