W naszym ośrodku rozwojowym w Holandii w przypadku silników 2.0D 204 KM oraz 3.0 D 306 KM wyprodukowanych od 2010 wykryto ukrytą wadę układu olejenia oraz pompy podciśnienia. Poprzez ta wadę silnik może tracić moc oraz smarowanie (np: może się zacierać koło zębate pompy olejowej) i w skrajnych okolicznościach może dojść do znaczącego uszkodzenia układu korobowo-tłokowego. Ponadto podobna konstrukcja byla wykorzystywana w pierwszych jednostka 2.0 D 204 KM przed 2010 rokiem dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo iż może to także dotyczyć silników z rocznika wcześniejszego. Już nam wiadomo, że teraz cieszące się zainteresowaniem silniki 40d (306KM) potrafią seryjnie w skrajnych przypadkach przejechać...
jedynie kilka tysięcy kilometrów i dochodzi do ich uszkodzenia. Dlatego nasz zespół podjął decyzję o nie wykonywaniu modernizacji do chwili wyjaśniania i zlikwidowania wady fabrycznej w tych jednostkach. Zalecamy właścicieli samochodów z tymi jednotkami do wykonania wnikliwego sprawdzenia jednostki napędowej w najbliższym ASO.