Toyota Avensis na stanowisku diagnostyczno - pomiarowym hamownia MAHA LPS 300 4x4Toyota Avensis na stanowisku diagnostyczno - pomiarowym hamownia MAHA LPS 300 4x4
Od momentu uruchomienia nowego obiektu 44tuning.pl Performance Center przy Opolskiej obwodnicy działania serwisowe naszej firmy zostały znacznie poszerzone. Dzięki temu staliśmy się efektywnym wsparciem dla wielu klientów którzy posiadali trudne do zlokalizowania usterki w swoich samochodach mimo wcześniejszych napraw w serwisach autoryzowanych. 

Poprzez naszą zdolność do wykonywania bardzo precyzyjnej diagnostyki przy wykorzystaniu pomiarów pracy silnika czy całej jednostki napędowej pod obciążeniem (z wykorzystaniem hamowni obciążeniowej Maha 4x4 - certyfikowanej przez prawie wszystkich producentów samochodów) i oczywiście odpowiedniej wiedzy technicznej personelu znajdujemy przyczyny usterek zamiast usuwać tylko skutki.

 

Zatem fakt z  życia wzięty:

Użytkownik samochodu Toyota Avensis 2.0 D4D 126 KM od jakiegoś czasu zauważył nadmierne spalanie. Zgłosił ten fakt przy rutynowym przeglądzie serwisowym i wymianie oleju. Przy odbiorze samochodu otrzymał informacje, że przegląd został wykonany i wszystko jest w porządku.

Jeżdżąc nadal odnotowywał nadmierne spalanie które wynosiło już ok. 1 litra na 100 km więcej. Szukając wiedzy trafił bardzo przypadkowo do nas.

Na diagnostyce okazało się, że samochód uzyskuje niższe parametry mocy i momentu, moment obrotowym jest dostępny z dużym opóźnieniem, filtr powietrza był mocno zabrudzony, sterowanie doładowaniem działa NIE precyzyjnie, turbosprężarka a dokładnie jej zmienna geometria przycina się, analiza spalin wykazała niską zawartość powietrza w spalinach 

Zatem klient otrzymał wyniki pomiarów, nasze wskazania diagnostyczne wraz z zakresem elementów NIE poprawnie pracującymi i udał się do ASO.

Oczywiście, z olbrzymim zdziwieniem samochód został przyjęty jednakże ukazana przez klienta nasza diagnostyka pozwoliła na szybkie podjęcie decyzji przez ASO i organ ich nadzorujący (należy dodać iż jedynie w 1 godzinę) o wykonaniu naprawy samochodu w zakresie wskazanym przez nas, czyli wyczyszczenie czy wymiana turbosprężarki, wyczyszczenie układu doładowania, wymianę zaworu sterowania turbosprężarką.

Po naprawie klient przyjechał do nas na weryfikację sprawności po naprawie i już podczas jazdy do nas zauważył iż samochód odżył, co potwierdziło się oczywiście na pomiarach. Analiza spalin wykazała poprawny stosunek paliwo-powietrze jak dla tego silnika, a z pomiarów spalania przez klienta odzyskało ono dobry poziom jak kiedyś.

Cały ten zakres weryfikacji przed i po kosztował klienta u nas 950 zł i dzięki temu, że trafił do nas nareszcie jeździł sprawnym samochodem, oszczędza paliwo i co ważne także oszczędził co najmniej na kilku wizytach w ASO gdyby nie miał rzetelnej diagnozy wykonanej w zakresie i przez sprzęt respektowany przez importerów.

 

Dlatego jeżeli masz dylemat ze swoim samochodem, spala więcej paliwa, jest słabszy lub od początku zbyt słaby, zauważasz, że raz jest mocniejszy a raz słabszy, wyczuwasz dziwne szarpania czy hałas to skontaktuj się z nami i zapytaj o precyzyjną diagnostykę Twojego silnika - kontakt