Mercedes V 250 podczas stosowania preparatu Panther P52 Grafen Performance
Mercedes V 250 podczas stosowania preparatu Panther P52 Grafen Performance
Preparat klasy Performance opracowany dla celów militarnych a następnie rozwinięty dla szerszego grona użytkowników. Łaczy wykorzystanie najlepszych osiągnięć tribologii jak i molekularnej inżynierii materiałowej (Molekuły GP, Ceramikę oraz Grafen). 

Działajacy z wykorzystaniem selektywnego przenoszenia materii pozwala na uzyskiwanie zjawiska bezzużyciowości (światowe dzieło D.N. Garkunowa, G.P.Shpenkowa rozwinięte przez Juliana Szopińskiego - zasłużonego chemika i Jana Szopińskiego - twórcę preparatów Panther Oil).

Pozwalający w bezpieczny i skuteczny sposób uzyskać znaczącą regemerację powierzchni, wzrost osiągów, sprawności i zmniejszenia zużycia paliwa w szybkim okresie czasu. 

Do tego pozwala uniknąć kosztownych napraw i kilkukrotnie dłużej cieszyć się dobrą sprawnością. Przeznaczony do silników spalinowych, z turbodoładowaniem i bez (nowych seryjnych o małym przebiegu jak i używanych z większym przebiegiem, również po tuningu) jak i elementów przeniesienia napędu (skrzynie biegów, dyferencjały bez machanizmów o zwiększonym tarciu).
 
Panther P52 Grafen
Panther P52 Grafen
Opracowany dla użytkowników chcących uzyskać znacznie lepsze efekty niż  w przypadku powszechnie dostępnych na rynku produktów zawierających jedynie ceramikę. Przetestowany zarówno na hamowniach, w warunkach laboratoryjnych, drogowych jak i w sporcie amatorskim czy wyczynowym. Dostępny w zestawie z dodatkiem do paliwa (Panther P2) lub bez dodatku do paliwa.  

Korzyści z zastosowania Panther P52 Grafen Performance (efekt w 100% gwarantowany):


- odczuwalny wzrost mocy i momentu obrotowego od 5 do 10% (zmniejsza straty) w tym poprawa elastyczności
- lepsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu (mniejsze opory wewnętrzne)
- widoczne zmniejszenie zużycia paliwa w zakresie 6-20%
- następuje ogólny wzrost sprawności silnika, polepsza szczelność silnika (w cylindrach) i w układzie smarowania
- znacząco zmniejsza zużycie oleju silnikowego
- znacznie zmniejsza hałas (od 4 do nawet 14 dB na biegu jałowym)
- zwiększa ochronę silnika niż daje sam olej np przed.: przegrzaniem, zatarciem, nadmiernym zużyciem
Panther P52 Grafen znacząco przyczynia się do minimalizowania zjawiska LSPI i SPI
Panther P52 Grafen znacząco przyczynia się do minimalizowania zjawiska LSPI i SPI

- polepsza działania hydraulicznej regulacji zaworów

- regeneruje powierzchnie wszędzie tam gdzie dociera olej jak i jest tarcie
- stabilizuje pracę turbosprężarek (zmniejsza wibrację wirnika)
- obniża temperaturę oleju od 5 do 20 C- poprzez wzrost sprawności silnika przyczynia się do obniżenia toksyczności spalin
- wydłuża żywotność - nawet kilkukrotnie 
- w znacznym stopniu minimalizuje negatywne skutki przedostawania się paliwa do oleju zarówno w silnikach benzynowych w tym z GPF (Gasoline Particle Filters) jak i wysokoprężnych z DPF/FAP/SCR

Jeden z setek wykonanych samochodów. W tym przypadku Subaru Forester 2.0 XT Turbo 241 KM. 

Subaru Forester 2.0 XT 241 KM - pomiary seryjne - występujący duży samozapłon
Subaru Forester 2.0 XT 241 KM - pomiary seryjne - występujący duży samozapłon
Jako autorzy światowego odkrycia w zakresie zjawiska LSPI i SPI możemy potwierdzić, że m.in duży współczynnik tarcia przyczynia się do narastania zjawiska samozapłonu w silnikach benzynowych. W tym przypadku oprócz obniżonych parametrów i zaburzenia krzywej momentu obrotowego dochodziło również do spalania stukowego (detonacyjnego) w tym znaczącego szarpania podczas przyspieszania jak i pomiarów. Ponadto olej silnikowy miał silny zapach benzyny, co przyczynia się bezpośrednio do pogarszania właściwości smarnych oleju, skrócenia żywotności silnika a nawet zatarcia. 


Subaru Forester 2.0 XT 241 KM - znacznie inna praca silnika po zastosowaniu 60 ml Panther P52 Grafen, świec Brisk i oleju Motul
Subaru Forester 2.0 XT 241 KM - znacznie inna praca silnika po zastosowaniu 60 ml Panther P52 Grafen, świec Brisk i oleju Motul
Po zastosowaniu 60 ml preparatu Panther P52 Grafen Preformance, oleju Motul oraz świec Brisk Premium Evo moc silnika z 221 KM uległa poprawie na 249 KM i moment obrotowy z 360 Nm na 380 Nm. Do tego głośność pracy silnika na biegu jałowym uległa zmniejszeniu z 65 dB na 59dB. Silnik znacząco zyskał na kulturze pracy, polepszyła się reakcja na naciśnięcie pedału gazu, zużype paliwa uległo zmniejsze o ponad 12%


Więcej szczegółów o produkcie: 
Producent: Polska – Panther oil 

Przeznaczenie:
Do nowych silników po okresie docierania, mających mniejsze przebiegi (w większych dawkach rekomendowany również dla silników mających większe przebiegi, wymagających znaczących regeneracji, w tym zużywających olej silnikowy) zmniejsza uciążliwy hałas, redukuje zużycie oleju, pozwala uniknąć kosztownych napraw i kilkukrotnie dłużej cieszyć się dobrą sprawnością

Ponadto bardzo mocno rekomendowany jako pierwsza faza zabezpieczająca silniki przed nadmiernym zużyciem z powodu nieodpowiedniego spalania benzyny w wyniku występowania destrukcyjnego zjawiska LSPI (Low Speed Pre Ignition - samozapłon) w silnikach z zapłonem iskrowym (zjawisko to występuje prawie w każdych silnikach norm Euro 4, Euro 5, Euro 6 i nowsze)
 
Zawiera:
Panther P52 Grafen znacznie uzupełnia struktury powierzchni i tworzy warstwę o bardzo niskim współczynniku tarcia
Panther P52 Grafen znacznie uzupełnia struktury powierzchni i tworzy warstwę o bardzo niskim współczynniku tarcia
molekuły GP, Ceramikę, Grafen. W zestawie dodatkowo Panther P2 do paliwa, benzyny lub ON, wprowadzamy do zbiornika przed tankowaniem, wpływa na znaczną poprawę procesów spalania, obniża toksyczność spalin, ilość i wielkość cząstek stałych w spalinach. P2 (dodatek do paliwa) czyści smaruje i regeneruje wtryskiwacze, zmniejsza zużycie paliwa, ułatwia rozruch silnika, wpływa na bardziej kompletne spalanie się paliw.

Zastosowanie - Korzyści:
Pomiary wykazują znaczące zmniejszenie hałasu podczas pracy na biegu jałowym w zakresie od 4 do nawet 14 dB . Jako dodatek do oleju (olej jest tylko nośnikiem) w szybkim czasie zmniejszający tarcie (uszlachetniający, utwardzający powierzchnię) jak i regeneracyjny dla siników wykazujących większe zużycie, o obniżonej sprawności, czy o większych przebiegach (w tym zużywających - spalających olej silnikowy), wymagających oczyszczenia. Powoduje regeneracje powierzchni ciernych celem wzrostu sprawności, wydłużenia żywotności, obniżenia współczynnika tarcia i wzrostu szczelności silnika (w cylindrach). Bardzo zalecany dla silników wysokoprężnych z DPF/SCR, w których bardzo mocno zabezpiecza silnik przed skutkami ubocznymi przedostawania się paliwa do oleju.

W przypadku silników w których duża ilość nieodpowiednio spalonego paliwa przedostaje się do oleju i tym samym pogarszane jest smarowanie (zjawisko to występuje prawie w silnikach norm Euro 4, Euro 5, Euro 6 i nowsze), jako drugą fazę po zastosowaniu wersji Panther P52 Grafen Perfomance rekomenduje się zastosowanie wersji Panther P52 Racing. 

Panther P52 Grafen Performance przyczynia się do uzyskiwania znaczących przyrostów w silnikach wolnossących bez turbo
Panther P52 Grafen Performance przyczynia się do uzyskiwania znaczących przyrostów w silnikach wolnossących bez turbo
W zależności od stopnia spadku sprawności silnika wpływa na poprawę jego osiągów od 5-10% (w przypadku silników o obniżonej sprawności, większym zużyciu, po użytkowaniu na niskiej jakości oleju, efekty mogą być jeszcze lepsze)

Uzyskanie pełnej efektywności:
okres powstawania warstwy i uzyskania pełnych efektów, w tym znaczącego zmniejszenia tarcia i głośności po ok. 2 -4 godzinach (czas zależny od przebiegu czy stopnia zużycia silnika, jego osprzętu) pracy silnika na biegu jałowym i następnie po przejechaniu ok. 200 km  

Stosowanie:
dla celów utrzymania najwyższych rezultatów zaleca się stosowanie co 45 000 km lub 3 wymiany oleju (co 15 000 km), możliwość stosowania ze wszystkimi olejami, nie zmienia specyfikacji oleju.

Dodatkowe informacje:
Motul Engine Clean
Motul Engine Clean
Testy obciążeniowe, sprawnościowe, szczelności jak i na hamowniach przeprowadzone przez zespół 44tuning Performance Center wykazały, że najlepsze efekty regeneracyjno- uszlachetniające uzyskiwane są po przepłukaniu silnika środkiem Motul Engine Clean, wymianę oleju na nowy a następnie dodanie środka Panther P52 Grafen Performance.   

Aplikowanie:
zawartość dozownika należy wprowadzić do oleju (najkrótszą drogą do miski olejowej), wymagane aplikowanie do oleju o temperaturze roboczej (rozgrzany silnik) a następnie uruchomić silnik i pozostawić go w pracy na biegu jałowym przez okres 2-4 godzin. 

Dla jeszcze lepszych efektów: 
w silnikach wyposażonych w sterowniki silnika typu adaptacyjnego (uczące się parametrów pracy silnika, sposoby użytkowania samochodu) zaleca się po zastosowaniu środków Panther P52 i wykonaniu ok. 500 km zresetowania wyuczonych adaptacji (w przypadku samochodów ze skrzynią automatyczną sterowaną elektronicznie również w sterowniku skrzyni biegów). Taki zabieg przyczynia się do jeszcze lepszego wykorzystania polepszonej sprawności mechanicznej jednostki napędowej.

Ważne: Nie dzielić dawek, za każdym razem zastosować pełną zawartość strzykawki.

Dystrybutor na Polskę i za granicę:  44tuning Performance Center - kontakt - zamówienia 

Cena regularna:
- zestaw 10 ml Grafen wraz z dodatkiem do paliwa P2 5 ml - 229,00 zł brutto - Promocyjna 188 zł brutto

- zestaw 10 ml Grafen - 209,00 zł brutto - Promocyjna 170 zł brutto
 
Robert Halicki - twórca technologii diagnostycznej, tuningu i tysięcy autorskich rozwiazań
Robert Halicki - twórca technologii diagnostycznej, tuningu i tysięcy autorskich rozwiazań
„Przetestowałem i potwierdzam bezcenną skuteczność, stosuję w wielu silnikach, skrzyniach biegów, seryjnych, po tuningu jak i wyczynowych - 
Polecam!”  Robert JM Halicki – technik, konstruktor, kierowca rajdowy                                                     
Kontakt Motul