Mógł cieszyć wielu kibiców na polskich trasach rajdowychPrzepisy techniczne jakie obowiązywały do końca sezonu 2016 pozwalały silnikom wolnossącym na generowanie mocy bez ograniczeń (brak ograniczników wlotu jak w przypadku "zwężek turbosprężaki" przy silnikach doładowanych). Wpływ na to miał brak zapisu w regulaminie wzrorem które w innych seriach rajdowych czy wyścigowych opracowała Światowa Federacja Samochodowa (FIA). Pod koniec sezonu 2016 na spotkaniu z osobami decyzyjnymi z komisji technicznej PZM zostało wypracowane uzgodnienie o wprowadzeniu koniecznych regulacji. Miało to pozwolić na  wyrównanie w klasie Open 2WD osiągów silników wolnossących i doładowanych. Do tego miały zostać sprecyzowane możliwości zmian aerodynamicznych w szczególności dotyczące zderzaków.
Niestety do zmian przepisów nie doszło. Wobec tego braku podejście Fair Play nasz zespół wstrzymał budowę unikalnego projektu Abarth Punto Maxi. W zwiazku z tym, nie pozostaje nam nic innego jak wypracowane rozwiązania, wykonane elementy starać się zastosować w nowej ewolucji Abarth 500 Open 2WD MY 2017.