Mam Fiata Stilo Multiwagon 1.9 JTD seryjnie 80 KM. Kupiłem taką wersję gdyż trafiła się dobra promocja, mimo tego cały czas nosiłem się z zamiarem polepszenia jego osiągów. Wiadomo, trasa, samochód załadowany i...
po prostu brakowało mocy. Szukałem jakiegoś rozwiązania.
Oczywiście znalazłem powerbox-y za 350 zł a że cena była kusząca to kupiłem. Moc nawet dały, ale smak przyjemnej jazdy kończył się jak trzeba było lać do baku. Cóż w przypadku tego taniego tuningu spalanie było zdecydowanie większe od serii :-)
Wiercąc temat okazało się że ten tani powerbox to był rezystor na czujnik temperatury i oszukiwał kompa podając mu że jest - np. minus 30 stopni C, dlatego lało się do motoru paliwo wiadrami.
Przy 180 km/h potrafił palić nawet 11 litrów!
Dlatego sprawdziłem ofertę z 44 bo dowiedziałem się, że na dobrym powerbox-ie samochód może palić mniej i być mocniejszy. Mogłem przez tydzień sprawdzić jak działa powerbox, jaki jest przyrost mocy oraz użycie paliwa.
Ten powebox z 44 dał mi 19 KM przyrostu mocy i 41 Nm, a spalanie na trasię mam średnio jak jadę załadowany o 1-1,2 litra niższe, bo spala mi teraz 5,6 litra przy naprawdę dynamicznej jeździe :-)
Teraz mam już przejechane 87 000 km z zamontowanym powerbox-em, silnik pracuje bardzo dobrze, turbina żyje dobrze, a to, co więcej zainwestowałem na zakup box-a z 44 już mi się zwróciło na paliwie.
Na pewno dobrze zrobiłem - jakbym długo jeżdził na tym tańszym boxie to mógłbym uszkodzić silnik czy turbinę, a to już są konkretne koszty.
Cieszę się, że mam teraz coś dobrego i sprawdzonego.
Polecam :-)
Oczywiście znalazłem powerbox-y za 350 zł a że cena była kusząca to kupiłem. Moc nawet dały, ale smak przyjemnej jazdy kończył się jak trzeba było lać do baku. Cóż w przypadku tego taniego tuningu spalanie było zdecydowanie większe od serii :-)
Wiercąc temat okazało się że ten tani powerbox to był rezystor na czujnik temperatury i oszukiwał kompa podając mu że jest - np. minus 30 stopni C, dlatego lało się do motoru paliwo wiadrami.
Przy 180 km/h potrafił palić nawet 11 litrów!
Dlatego sprawdziłem ofertę z 44 bo dowiedziałem się, że na dobrym powerbox-ie samochód może palić mniej i być mocniejszy. Mogłem przez tydzień sprawdzić jak działa powerbox, jaki jest przyrost mocy oraz użycie paliwa.
Ten powebox z 44 dał mi 19 KM przyrostu mocy i 41 Nm, a spalanie na trasię mam średnio jak jadę załadowany o 1-1,2 litra niższe, bo spala mi teraz 5,6 litra przy naprawdę dynamicznej jeździe :-)
Teraz mam już przejechane 87 000 km z zamontowanym powerbox-em, silnik pracuje bardzo dobrze, turbina żyje dobrze, a to, co więcej zainwestowałem na zakup box-a z 44 już mi się zwróciło na paliwie.
Na pewno dobrze zrobiłem - jakbym długo jeżdził na tym tańszym boxie to mógłbym uszkodzić silnik czy turbinę, a to już są konkretne koszty.
Cieszę się, że mam teraz coś dobrego i sprawdzonego.
Polecam :-)
Tadeusz