Opel Insignia 2.0 CDTI 160 KM podczas pomiarów diagnostycznych i czyszczenia mocno zabrudzonej obudowy filtraOpel Insignia 2.0 CDTI 160 KM podczas pomiarów diagnostycznych i czyszczenia mocno zabrudzonej obudowy filtra
Pan zgłaszał w ASO problem z głośną pracą podczas jazdy i większe zużycie paliwa przy Oplu Insigni 2.0 Cdti 160KM, częste spadki mocy. Otrzymał informację, że jest wszystko poprawnie i tak po prostu jest. Szukając firm które zajmują się zmniejszaniem zużycia paliwa trafił na nas.

Na diagnostyce u nas w Opolu okazało się, że zarówno filtr powietrza jak i obudowa filtra wewnątrz są bardzo zanieczyszczone, praca układu doładowania przypominała wykres „EKG” (bardzo pulsacyjnie pracowała turbosprężarka), analiza spalin wykazała zbyt duży udział paliwa w spalinach do tego stopnia iż mogło dojść do uszkodzenia filtra DPF.

Wskazanie wymiana filtra powietrza oraz zaworu sterowania doładowaniem. Filtr powietrza i wyczyszczenie obudowy filtra zostało wykonane przez nas, na wymianę zaworu Pan umówił się w ASO (oczywiście aby dokonano tego jeszcze w ramach gwarancji).

Klient otrzymał dane pomiarowo – diagnostyczne i udał się do ASO. Panowie początkowo niechętnie podeszli do sprawy, gdyż ich zdaniem samochód pracował poprawnie. Jednakże w końcu wymieli zawór sterowania turbosprężarką.

Samochód wrócił do nas na ponowne sprawdzenie które ukazało iż z nowym filtrem powietrza, wyczyszczoną jego obudową i nowym zaworem sterowania doładowaniem samochód pracuje stabilnie i uzyskuje poprawną charakterystykę pracy. Pomiary obciążeniowe wykazały stabilność parametrów, a analiza spalin powróciła do odpowiedniej dla tych silników.

Dlatego jeżeli masz dylemat ze swoim samochodem, spala więcej paliwa, jest słabszy lub od początku zbyt słaby, zauważasz, że raz jest mocniejszy a raz słabszy, wyczuwasz dziwne szarpania czy hałas to skontaktuj się z nami i zapytaj o precyzyjną diagnostykę Twojego silnika - kontakt