Silnik Deutz z wyłączonym EGR-em pracuje znacznie wydajniejCiągniki marki Deutz miały niegdyś opinię bardzo wytrzymałych i trwałych maszyn. Od jakiegoś czasu ta opinia uległa zmianie, a ich silniki spalając więcej paliwa nie dysponują wysokim momentem obrotowym.  Jest to fakt niezaprzeczalny, jednak jednym z powodów zmiany opinii o ciągnikach Deutz była konieczność szybkiego dopasowania silników do nowych norm emisji spalin i konsekwencje tych zmian.

 

Okazuje się, że wewnętrzna recyrkulacja spalin sterowania mechanicznie znacząco obniża sprawność silnika (silniki 2V z i-EGR). Jednak, aby ten dylemat usunąć konieczną byłaby modyfikacja walka rozrządu. Natomiast w silnikach 4V z e-EGR możemy wyłączyć z działania układ recyrkulacji spalin z jednoczesnym ustawieniem silnika do pracy bez tego układu.

 

Niby ekologiczniej, a Nie bezpiecznie dla silnika...

 

Seryjnie powstająca nieszczelność w układzie e-EGR narastając doprowadza do obciążenia temperaturowego zaworów w komorze spalania, turbosprężarki a w konsekwencji do spadku sprawności silnika.  Niskiej sprawności  nie jest stanie wyłapać sterownik silnika i chcąc uzyskać zadany moment obrotowy zwiększa wydajność wtryskiwaczy skracając tym samym ich żywotność.

 

Jeden z winowajców większego spalania...

 

Precyzyjne pomiary umożliwiają  odpowiednie ustawienie pracy silnika do działania bez EGR-aJeżeli do tego dojdzie jeszcze niska jakość paliwa to już w przedziale w przedziale 3000-4000 przepracowanych godzin może dojść do uszkodzenia silnika czy jego osprzętu. Do tego trzeba doliczyć średnio o około 5-10% większe spalanie, które jest następstwem zbyt dużego dawkowania paliwa i mniejszej ilości tlenu.

 

Zapobiega kosztownym naprawom...

 

Razem daje to duże koszty nie mówiąc o konieczności wymiany systemu EGR, co w przypadku silników Deutz jest sporym wydatkiem. Dlatego dokonujemy wyłączania zaworu recyrkulacji spalin w silnikach Deutz,  na ten moment  w 4-ro jak i 6-cio cylindrowych bez A-Blue. Oprócz unikniecia wspomianych napraw, oszczedności paliwa, silnik dzięki wyłaczeniu EGR-a ma mniejsze spadki mocy w warunkach wiosennych, letnich czy jesiennych.

 

Zatem jeżeli masz ciągnik czy kombajn marki Deutz z systemem e-EGR (zewnętrznej recyrkulacji spalin) to skontaktuj się z nami, ponieważ wyłączamy ten system , wraz z ustawieniem programowym silnika do poprawnego działania bez tego systemu.

 

Czy w moim ciągniku jest EGR?

 

Po więcej informacji – zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami – kontakt.