Claas Ares a w nim Pan Jacek Hecht z Kłodzka
Claas Ares a w nim Pan Jacek Hecht z Kłodzka
Właściciel tego ciągnika marki Claas długo orientował się na rynku polskim w temacie zwiększenia mocy w swojej maszynie. Pan Jacek był nawet na pokazach francuskiej firmy która przyjechała na gościnne występy do Polski na zaproszenie jednego z dużych sprzedawców ciągników, jednakże oferowała dopinane box-y, troszkę nowoczesne bo włączane i wyłączane z pilota. Ta forma zwiększenia mocy mało interesowała Pana Jacka gdyż dobrze wie, iż w ten sposób w jego ciągniku można było tylko zmienić dawkę paliwa i nic więcej...

 

 

Jak Pan Jacek znalazł kontakt do Waszej firmy?

Pan Jacek wiedział także, że w Polsce można kupić powerbox-y (takie srebrne skrzyneczki) które kuszą ceną i w przypadku jego silnika, czułej pompy wtryskowej spowodowały by jej szybsze uszkodzenie.

Poszukując rozwiązania odwiedził OPOLAGRE gdzie wśród sprzedawców maszyn rolniczych odnalazł naszą firmę.

Po zapoznaniu się z naszą technologią kilka tygodni później Pan Jacek umówił termin modernizacji swojego ciągnika, gdyż chciał w profesjonalny sposób zwiększyć moc w swoim ciągniku, dlatego wybrał nasza firmę.

 

Jak wygladała optymalziacja mocy tego ciagnika?

W dniu modernizacji kiedy przyjechaliśmy do Kłodzka gdzie Pan Jacek prowadzi swoje gospodarstwo ku jego zdziwieniu zobaczył sprzęt, wyposażenie, obsługę której brakowało nawet francuskiej firmie.

Claas Arez 657 ATZ - wykres z hamowni po tuningu
Claas Arez 657 ATZ - wykres z hamowni po tuningu
Do modernizacji przystąpiliśmy z konkretnymi wytycznymi Pana Jacka aby uzyskać wzrost ok. 25 KM , mimo, że spokojnie przy tym silniku marki John Deere który wykorzystuje w tym modelu firma Claas można uzyskać przyrost znacznie większy.

Po dokonaniu pomiarów na których się okazało, że silnik ma parę KM mocy więcej (na WOM 117 KM czyli na silniku 129 KM) po sprawdzeniu ustawień programu seryjnego, sprawdzeniu analizy spalin , na podstawie odczytanego wcześniej seryjnego oprogramowania zostało wykonane indywidualnie nowe oprogramowanie.

Po wykonaniu pomiaru końcowego ukazuje się wynik który oznajmia iż przyrost mocy jest taki jak Pan Jacek sobie życzył, czyli 23 KM mowy więcej na wałku co daje 26,5 KM mocy więcej na silniku. Moment obrotowy z seryjnych 948 Nm. na wałku WOM wzrósł bezpiecznie do 1100 Nm. Analiza spalin wykazała, iż silnik pod obciążeniem pracuje w pełni „czysto".

Pan Jacek otrzymał oczywiście 2 lata gwarancji na wykonane przez nas oprogramowanie wraz z zaleceniami dotyczącymi eksploatacji silnika po tuningu.

Po kilku tygodniach Pan Jacek skontaktował się z nami przekazując informację, iż jeżeli ktoś chce porozmawiać na temat modernizacji ciągnika to może się z nim skontaktować, gdyż poprzez swoje poszukiwania przed przystąpieniem do tuningu w swoim ciągniku zapoznał się z wieloma rozwiązaniami dostępnymi na rynku.

 

Ile kosztuje takie zwiększenie mocy u was?

Cena jest zależna od rodzaju ciągnika, jego systemu wtryskowego, skrzyni biegów, czasu i odległości dojazdu do Twojego gospodarstwa, dlatego w tym celu prosimy o kontakt bezpośrednio z osoba zajmującą się u nas działem modernizacji ciągników - tel. 604 532 800 

Kontakt Motul