To już mija 6 lat od momentu kiedy pierwszy ciągnik marki Valtra wyszedł z pod naszej ręki znacznie mocniejszy uzyskując znaczące oszczędności paliwa. Przez ten czas wykonaliśmy już ponad 600 modernizacji maszyn rolniczych w tym nowszej generacji marki Valtra z silnikami Sisu Power Common-Rail.
Silniki tej nowszej generacji mimo wyższych mocy pokazanych w folderach w rzeczywistej pracy są słabsze niż jej starsi bracia na zwykłych pompach czy tych sterowanych elektronicznie (Valmet Sisu). Jest to spowodowane m.in. średnio korzystnymi pod względem siły ustawieniami elektronicznymi pracy silnika. Dlatego faktem jest, że potrzebne jest „poprawienie fabryki”.
Jest to spowodowane m.in. średnio korzystnymi pod względem siły ustawieniami elektronicznymi pracy silnika. Dlatego faktem jest, że potrzebne jest „poprawienie fabryki”.
Fabryki wykonują ujednolicone ustawienia dla wielu setek ciągników czy silników bez wykonywania indywidualnych ustawień dla każdego ciągnika z osobna. Co więcej ustawienia kąta wtrysku mają pasują tym silnikom przy pracy na naszych paliwa co powoduje dodatkowe spadki mocy i zwiększone spalanie.
Dodatkowo w silnikach które posiadają EGR (układ recyrkulacji spalin), powracającą większa ilość spalin przydławia silnik powodując spadki mocy zwiększają się. W najnowszych silnikach wyposażonych w system Ad-Blue powstają dodatkowe opory wewnętrzne w układzie wydechowym, a gorsze ustawienia pracy silnika (gorszy skład spalin na naszych polskich paliwach) powoduje większe zużycie mocznika Ad-Blue.
Dlatego pomagamy rolnikom mający silniki marki Sisu Power w ciągnikach Valtra z systemem wtryskowym Common-Rail poprzez indywidualną optymalizację i zwiększenie mocy – potocznie zwaną Chip tuning.
Wykres z hamowni ciągnik Valtra T131 Sisu Power Common-Rail - zwiększenie i optymalizacja mocy
Przyjeżdżając do gospodarstwa w pełni wyposażonym wozem technicznym wykonujemy całą diagnostykę wraz z pomiarami analizy spalin, danych pracy silnika, precyzyjnymi pomiarami mocy i momentu poprzez certyfikowaną hamownię WOM.
Następnie sprawdzamy jak fabryka ustawiła ten ciągnik i poprzez zmiany ustawień w programie indywidualnie regulujemy tak aby silnik pracował optymalniej. To optymalniej znaczy aby miał wyższy moment obrotowy (wyższą sprawność), efektywniej spalał paliwo (lepszy kąt wtrysku), moc wyższa była dostępna od niższych obrotów (odpowiednie ustawienie dostępności mocy i momentu w zależności od obciążeń).
Poprzez taki profesjonalny chip tuning programowy u nas jak i nasze największe doświadczenie w Polsce po ustawieniu silnik pracuje optymalniej zużywając mniej paliwa, często w zakresie 10-20%.
Do tego ciągnik po naszej regulacji ma większą moc już przy niższych obrotach, dlatego możesz pracować wyższym biegiem (podczas prac polowych) i utrzymywać silnik ok. 300-400 obrotów niżej niż seryjnie. Poprzez taką poprawę ciągnik dodatkowo wykonuje szybciej zakres prac, często jest to zysk 10% czasu pracy.
Zobacz jak wyglada profesjonalna optymalziacja mocy w ciagniku rolniczym oraz opinię jednego z setek rolników którzy skorzystali z naszych usług
Dlatego jeżeli masz ciągnik Valtra z silnikiem Sisu Power Common-Rail także na gwarancji, masz problem z niską mocą czy zbyt dużym spalaniem to możesz już teraz skorzystać z profesjonalnej diagnostyki, pomiarów jak i optymalizacji mocy u nas.
Więcej informacji, chcesz porozmawiać z rolnikami którzy skorzystali z naszych usług, masz więcej pytań – to skontaktuj się z nami a przekażemy Tobie kontakt - kontakt