Toyota Corolla - zawieszenie Koni Sport oraz opony Falken i Felgi Toora No i jest moja Toyota, teraz ładniejsza :)

Zaczynając od opon - Falken ZE 512 195/45R16 są jak najbardziej cichobieżne, a ponadto pomimo wzrostu szerokości opony o 3cm (miałem seryjnie 165) na stronę, zużycie paliwa pozostało bez zmian.

Ponadto....

... boki opony są tak wyprofilowane, że doskonale chronią felgi przed przypadkowym Dobra opona Falken i felga Toora T940zarysowaniem, a ponadto są sztywne, oraz mimo zmniejszenia profilu opony jeździ się nadal przyjemnie.

Dodam jeszcze, że w swojej Corolli jeździłem juz na oponach oponach Michelin 165/70 R14 (seryjne) i Dunlop Sport 175/70 R14 z Corolli E12 i mogę z powodzeniem dodać że Falken-y są od nich korzystniejsze.

Dodam, że zwłaszcza jazdę na Dunlop'ach można traktować jako pokutę za grzechy. Natomiast Falken'ach auto jedzie jak przyklejone do drogi.

Toyota Corolla- obniżenie o 35 mm A teraz o zawieszeniu - w zestawie z nowymi kołami samochód trzyma się drogi jak nigdy wcześniej. Zauważalnie poprawiło się prowadzenie auta w zakrętach - można je pokonywać jeszcze szybciej, a nadwozie trzyma się stabilnie bez nadmiernego bujania się na boki.

Ponadto, wbrew obawom, jest dobry komfort podróży w czym dużą zasługę ma regulacja siły tłumienia amortyzatorów przednich.

Przy maksymalnym "skręceniu" czuć jak zawieszenie wybiera nierówności drogi już od niskich prędkości ale wystarczy "odpuścić" 1/2 lub 1 obrót, a wtedy dopiero przy prędkościach >140km/h zaczyna się robić twardo i "lekko przyjemnie trzęsie".

Jako dowód "za" mogę jeszcze dodać, że spośród kilku Pań w rodzinie, które były wożone "zmodyfikowaną" Corollą, podróżowanie już teraz jakby innym samochodem było dla nich przyjemne.

Dobrze dobrana wysokość zawieszenia oraz profil opony Dodam jeszcze, że mechanicy w serwisie, który ustawiał mi geometrię nowego zawieszenia byli pod dużym wrażeniem i stwierdzili, że już dawno nie widzieli auta z tak porządnie i precyzyjnie wymienionym zawieszeniem

- nie mieli przy nim prawie nic do zrobienia.

I ostatnia uwaga - jak widać na zdjęciach, po zamontowaniu nowego zawieszenia oraz włożeniu nowych, większych kół Corolla naprawdę zyskała na wyglądzie i praktycznie nie spotkałem jeszcze faceta, który by na nią nie zwrócił teraz uwagi.

Pozdrawiam,
Artur