Jeep Grand Cherokee podczas pomiarów emisyjnych
Czytaj więcej...
Tribologia (nazywana również trybologią) to nauka o procesach zachodzących w ruchomym styku ciał stałych. Natomiast tribotechnika czy tribolotechnologia określa istniejące praktyczne rozwiązania, istniejące technologie zmniejszania zużycia materiałów tribologicznych.

Tym samym działanie naszego zespołu 44tuning Performance Center we współpracy z polską marką Panther P52 (istnieje od 1991 roku), to sprawdzone, przetestowane produkty, pakiety rozwiązań w postaci Nanotechnologii Panther P52 (aktualnie 36 preparatów), autorskie pakiety LSPI/SPI & Friction Solution (dla silników benzynowych), SPI & Friction Solution (dla silników w motocyklach i quadach), Power & Friction Solution (dla silników wysokoprężnych) czy Power Economy Performance (pakiety dla silników benzynowych i diesel)  przyczyniają się do znaczącego zmniejszenia tarcia, wzrostu trwałości, tworzenia warstw ochronnych, miminalizowania negatywnych zjawisk, wzrostu osiągów i zmniejszenia zużycia paliwa.   

nanotechnologia Panther P52 Classic badania Politechnika Opolska
Czytaj więcej...
Prezentujamy wykonane badania na Politechnice Opolskiej dotyczące zarówno toksyczności spalin przed i po zastosowaniu nanotechnologii Panther P52 Classic (molekuły GP, Ceramika) oraz Fuel P2, jak i zmniejszenia tarcia. Badania zawierają kluczowe wnioski z zastosowania nanotechnlogii Panther P52.

Badania dotyczą bazowego produktu, jeszcze bez udziału Grafenu i kilku innych, cennych dodatków, które cechują się jeszcze wyższą skutecznością lecz prezentowane wyniki badań ewidentnie pokazują wysoką skuteczność preparatów Panther P52 oraz Fuel P2.  

wywiad gość specjalny Marek Krzyżaniak współtwórca testu oleju silnikowego
Czytaj więcej...
Zapraszamy do zapoznania się z obszernym wywiadem (część 1 oraz część 2) z współtwórcą testu oleju, Panem Markiem Krzyżaniakiem, który posiada obszerną wiedzę praktyczną, teoretyczną, naukową w zakresie środków smarnych. W trakcie całego wywiadu, podzielonego na kilka części, można dowiedzieć się prawdy dotyczącej funkcji oleju w silniku, możliwości wykonania samodzielnego testu oleju, przyczyn szybszego degradowania oleju jak i prawdy o interwałach wymian oleju.

Do tego w kolejnych odcinkach będzie można dowiedzieć się jakie problemy miał Pan Marek w swoim nowym samochodzie, co wspólnego z tymi problemami miało zjawisko samozapłonu LSPI (Low Speed Pre Ignition) oraz jakie efekty dał w jego samochodzie pakiet LSPI/SPI & Friction Solution. Przy okazji będzie można dowiedzieć się wiecej o efektach jakie daje nanotechnoogia Panther P52, czy płukanie silnika przed wymianą oleju jest potrzebne oraz czy bez chip tuningu można faktycznie podnieść moc silnika. 

Dostępny już teraz 2 odcinek, ponizej również odcinek 1

zestaw dla motocykli SPI & Friction Solution
Czytaj więcej...
Z uwagi na zainteresowanie naszymi odkryciami osób z kręgu światowego sportu motocyklowego trwają u nas testy minimalizowania negatywnych zjawiska w silnikach motocyklowych i pakietami SPI & Friction Solution z uzyciem nanotechnologii Panther P52. Świat silników motocyklowych, zarówno w motorsporcie, również tych „drogowych i offroadowych” trapi zjawisko samozapłonów, często SPI (Speed Pre Ignition) nieodpowiednie spalanie mieszanki a w szczególności nadmierne tarcie.

Z tego tytułu silniki w motocyklach często pracują na „bardzo bogatej mieszance” co niestety sprzyja spłukiwaniu oleju ze ścianek cylindra, z tłoka i pierścieni nasilając tarcie. Przedostawanie się benzyny do oleju przyspiesza jego degradowanie co zarazem negatywnie wpływa na trwałość zarówno silnika, jak i mokrego sprzęgła czy elementów skrzyni biegów.

Płukanie silnika, wymiana oleju a następnie zastosowanie nanotechnologii Panther P52 dłużej utrzymuje nawet silnik Diesel w czystości
Czytaj więcej...
Czy to prawda o silnikach Diesel , że nowy olej, bardzo szybko po wymianie lub zaraz po wymianie musi stać się czarny? Wiele faktów pokazuje, że Nie. Na zdjęciu miarka poziomu oleju z silnika 2.0 Bi-TDI już z nocą 271 KM i na trzeci dzień po wymianie oleju. 

Przez trzy dni silnik dużo pracował na biegu jałowym, wykonaliśmy 14 pomiarów na hamowni oraz ok. 50 km podczas adaptacji i weryfikacji w warunkach drogowych, również korzystając z pełnych jego osiągów. W takim razie dlaczego olej tak dobrze wygląda skoro przed wymianą olej był w stanie krytycznym, czarny jak smoła, silnik po przebiegu 24 000?

Panther P52 Hydraulic Gearbox Control
Czytaj więcej...
W sprzedaży, kolejny nowy produkt Panther P52 Hydraulic Gerabox Contol, do elektro hydraulicznych systemów sterowania skrzynią biegów. Po rewelacyjnych wynikach wykazanych w przeprowadzonych przez nas testach jest już dostępny w ciągłej sprzedaży. Zmiana, poprawa jest tak duża, że to kolejne potwierdzenie, iż sam olej nie wystarcza do smarowania i poprawnej funkcjonalności systemów, nawet w układach hydraulicznych.

Mowa o preparacie Panther P52 Hydraulic Gearbox Control. Tym samym to bardzo dobra wiadomość dla użytkowników samochód, w których zmiana biegów wykonywana jest przez układ elektro-hydrauliczny np. w skrzyniach dwu sprzęgłowych w Alfa Romeo, Fiat (TCT, DDCT) z wykorzystaniem osobnego zasobnika oleju.

Testy LPG Abarth Punto Evo 1.4 Panther P52 Motorsport
Czytaj więcej...
Kolejny dzień testów, zarówno na LPG ze stacji Aral jak i na benzynie 102 oktany, również z Aral-a. Choć panują trudniejsze warunki, raz śnieg a w innych partiach mocne opady deszczu to wyniki przy średniej prędkości 110 km/h są bardzo pozytywne.

Zużycie paliwa na 100 kilometrów przy jeździe na gazie 9.6 litra LPG a przy jeździe na benzynie 8.7 litra, w przypadku paliwa 102 oktany. Na LPG silnik dysponuje jeszcze lepszą dynamiką niż na 102 oktanowej benzynie. Co ciekawe, przy cenie 1.60 euro za litr benzyny 102 oktany a 0.62 euro za litr LPG, koszt 100 kilometrów na benzynie 13.90 euro a na LPG jedynie 6 euro.

Nanotechnologia Panther P52 Truck z grafenem
Czytaj więcej...
Bardzo dobre informacje otrzymaliśmy od naszego holenderskiego partnera, którego klient rok temu zastosował nanotechnologie Panther P52 do samochodu ciężarowego marki DAF. Po rocznym podsumowaniu kosztów paliwa względem wykonanych przebiegów, właściciel potwierdził zmniejszenie zużycia paliwa o 11%.

To bardzo dobry wynik, tym bardziej, że tak znaczące obniżenie spalania nie jest możliwe nawet po wykonaniu chip tuningu. Do tego preparaty Panther P52 Truck oraz Truck Heavy mogą być oficjalnie stosowane w pojazdach na gwarancji bez obawy o jej utratę, czego nie można powiedzieć o chip tuningu.

Renault Megane 1.6 16V test Panther P52 Engine Basic
Czytaj więcej...
Aktualny czas, w dobie afery z koronawirusem, oprócz zadbania o zdrowie wykorzystujemy na przetestowanie kolejnych rozwiązań. Tym razem na silniku 1.6 16V w Renault Megane testujemy finalne dawkowanie preparatu Panther P52 Engine Basic.

Ten preparat został opracowany z myślą o osobach nie mających możliwości zainwestowania w Panther P52 Grafen lecz chcących efektywnie zabezpieczyć swój silnik, polepszyć sprawność w przystępnej cenie. Wykonaliśmy wszelkie pomiary, silnik dostał nowy filtr powietrza i oleju oraz został wypłukany wraz z wymianą na odpowiednio dobrany olej Motul. Co ważne, w tym silniku dochodzi do znaczącego przedostawanie się benzyny do oleju, więc jest to bardzo dobry "pacjent" do testu.

nanotechnologia Panther P52 Industry Transmission
Czytaj więcej...
Produkty serii przeznaczonej dla przesysłu Panther P52 dostępne w sprzedaży.
Wkrótce więcej informacji o tej serii produktów przeznaczonych dla przemysłowych przekładni oraz przemysłowych silników spalinowych. Aktualnie po więcej informacji zapraszamy do kontaktu telefonicznego - kontakt
nanotechnologia panther P52 Hydraulic Gearbox Control
Czytaj więcej...
Produkty Panther P52 Hydraulic Gerabox Control oraz Hydraulics dostępne w sprzedaży.
Wkrótce więcej informacji o tej serii produktów przeznaczonych do elektro hydraulicznych układów sterowania np: skrzyniami biegów jak i układów hydraulicznych. Aktualnie po więcej informacji zapraszamy do kontaktu telefonicznego - kontakt

Grafen - wysoce cenna odmiana węgla
Czytaj więcej...
Witamy na stronie poświęconej nanotechnologii polskiej marki Panther P52, której początki sięgają 1991 roku, która to po zawiązaniu ścisłej współpracy z 44tuning Performance Center bardzo szybko stała się cennym punktem w Tribotechnice (praktyczne wykorzystanie nauki o tarciu – o Tribologii).

Korzyści jakie dają zaawansowane i sprawdzone rozwiązania tribotechniczne z użyciem nanotechnologii Panther P52 to:

zestaw dla motocykli SPI & Friction Solution z nanotechnologią Panther P52 serii Moto4T
Czytaj więcej...
Produkty Panther P52 serii Moto2T Moto4T Quad-ATV DRY Quad-ATV WET, w tym seria Racing oraz Motorsport już dostępne w sprzedaży.
Wkrótce więcej informacji o tej serii produktów przeznaczonych do silników spalinowych (dwu i czterowsuwowych) zarówno w motocyklach jak i Quad - ATV, w tym wersje przeznaczone dla silników sportowych oraz wyczynowych. Aktualnie po więcej informacji zapraszamy do kontaktu telefonicznego - kontakt 
nanotechnologia Panther 52 preparaty serii Fuel
Czytaj więcej...
Produkty Panther P52 serii Fuel P2 już dostępne w sprzedaży. Wkrótce więcej informacji o tej najnowszej serii dedykowanych preparatów przeznaczony dla konkretnego rodzaju paliwa, układu zasilania, wtryskowego (benzyna, diesel. LPG) , w tym również serii Fuel Moto4T, Fuel Moto2T dla motocykli, dwu i czterosuwowych. Ponadto więcej informacji o unikalnych preparatach serii Fuel Racing przeznaczonej dla silników benzynowych drogowych, po tuningu, do motorsportu, znacząco podnaszących sprawność spalania paliwa i generowania z niego energii. Aktualnie zapraszamy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego - kontakt


nanotechnologia Panther 52 preparaty serii LPG CNG Hybryd Camper
Czytaj więcej...
Produkty Panther P52 serii LPG-CNG, Hybryd oraz Camper już dostępne w sprzedaży.
Wkrótce więcej informacji o tej serii produktów przeznaczonych do silników spalinowych pracujących w specjalnych, trudniejszych warunkach jak zasilanych LPG-CNG, w jednostkach hybrydowych czy samochodach kempingowych (Campery). Aktualnie po więcej informacji zapraszamy do kontaktu telefonicznego - kontakt

Preparaty Panther P52 Truck Heavy przeznaczone jako druga faza dla silników mocniej obciążonych
Czytaj więcej...
Preparaty klasy Premium Panther P52 Agri & Truck (nanotechnologia) opracowane na bazie molekuł GP powstałej w 1991 dla celów m.in militarnych. Następnie rozwinięty dla szerszego grona użytkowników z zastosowaniem aktualnie najlepszych i przetestowanych (m.in molekuł GP przebadanych m.in na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie) składników. Łączy wykorzystanie najlepszych osiągnięć tribologii jak i molekularnej inżynierii materiałowej (Molekuły GP, Ceramikę Grafen + kilka innych cennych dodatków). 

Działajacy z wykorzystaniem selektywnego przenoszenia materii pozwala na uzyskiwanie zjawiska bezzużyciowości (światowe dzieło D.N. Garkunowa, G.P.Shpenkowa) rozwinięte przez Juliana Szopińskiego - zasłużonego chemika i Jana Szopińskiego - twórcę preparatów Panther Oil od 1991 roku.

Kontakt Motul