25 Rajd Rzeszowski szybkie tempo lecz dopiero 6 miejsce w klasie
Czytaj więcej...
Przed 25 Rajdem Rzeszowskim opracowaliśmy i wdrożyliśmy kilka innowacyjnych zmian do naszej rajdówki. Nasz Abarth 500 zyskał całkowicie nowe amortyzatory przednie z systemem Double Piston i RCV. Dzięki temu zyskaliśmy znacznie na trakcji. Ponadto silnik został wyposażony w nowy kolektor wydechowy, rurowy „baran”. W połączeniu ze zmianą kształtów komór spalania i regulacji silnika zaowocowało polepszeniem momentu obrotowego o kolejne 40 Nm. Start zapowiadał się pomyślnie i już pierwsze kilometry pokazały, że nasza załoga dysponuje szybkim tempem plasują się na 2 miejscu w klasie.Niestety po jednym z odcinków specjalnych z powodów wady konstrukcyjnej felgi nasza załoga traci prawe przednie koło i zmuszona jest korzystać z Rally 2. Co prawda wraca na trasę rajdu w kolejnym dniu, jednakże kilkunastu minutowa strata i szybka pogoń pozwala na uzyskanie jedynie 6-go miejsca w klasie.

Jednorazowy start Fordem Fiestą w Rajdzie Kaszub
Czytaj więcej...
Rajd Kaszub to kolejna runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski tym razem rozgrywana na nawierzchni szutrowej. Z uwagi, że nasz Abarth 500 Open 2WD nie dysponuje szutrową wersją zawieszenia dzięki wsparciu partnerów mogliśmy wystartować specjalnie przygotowany Fordem Fiesta. Był to zarazem pierwszy start Roberta Halickiego na tego typu nawierzchni co z pewnością było dla niego wielkim wyzwaniem. Konieczność wykonania innego niż zwykle opisu, wdrożenia w życie tak naprawdę bez przygotowania innej techniki jazdy czy arcytrudne warunki na drodze to kilka punktów z jakimi w ten weekend musiała się uporać nasza załoga.

53 Barbórka Warszawska 3 miejsce w klasie, szybkie tempo na Karowej
Czytaj więcej...
Barbórka Warszawska jak zwykle gromadzi na stracie wiele znanych nazwisk a do stolicy przybywa wielu kibiców z całej Polski. Tym razem na stracie kolejny raz nie mogło zabraknąć naszej załogi startującej przygotowanym przez nasz zespół 44tuning Rally Team prototypowym Abarth-em 500 Open 2WD. Od tego rajdu jako partner zespołu oprócz firmy Motul Polska dołączyła firma Expert Auto Tomasz Wieczorek importer świec Brisk. Nasza załoga od początku rajdu dysponowała dobrym tempem w konsekwencji zajmując 3 miejsce w klasie samochodów napędzanych na jedną os. Tym samym zakwalifikowała się do słynnego Kryterium Karowa na którym pokazała, że mały Abarth potrafi być szybszy nawet od samochodów czteronapędowych. 

Nasz Abarth 500 Open 2WD podczas szybkich przejazdów na odcinkach Rajdu Arłamów
Czytaj więcej...
Na zakończenie sezony RSMP na zespół wziął udział w kolejnym Rajdzie Arłamów. Trasy przebiegały w malowniczych rejonach podkarpacia z bazą rajdu zlokalizowaną w Hotelu Arłamów. Udało się nam wygospodarować chwilę dodatkowego czasu i przed rajdem wykonaliśmy testy wraz z ustawieniem zawieszenie. Jak się okazało był to strzał w „dziesiątkę” gdyż podczas całego rajdu nasz Abarth 500 Open 2WD sprawował się rewelacyjnie. Nasza załoga Robert Halicki i Tomasz Tkacz dysponowała bardzo szybkim tempem. Mimo uszkodzonego koła na nocnym odcinku w Przemyślu w pierwszym dniu rajdu w drugim dniu zdołali z nawiązką nadrobić straty i tym samym wygrali Rajd Arłamów w klasie Open 2WD. W końcowej klasyfikacji sezonu, z uwagi na mało sprawiedliwy podział punktów podczas wygranych rajdów nasza załoga zajęła 2 miejsce w klasyfikacji rocznej Open 2WD.

1 Rajd Opolski przy współorganizacji zespołu 44tuning
Czytaj więcej...
W dniach 23-24 października 2015 nasz zespół 44tuning Rally Team gościł w 44tuning zawodników 1 Rajdu Opolskiego. Impreza została zorganizowana w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska w której wzięło udział wielu szybkich kierowców. W jedne dzień siedziba 44tuning zamieniła się w „świat rajdówek” podczas którego wszystkie samochody biorące udział w rajdzie przechodziły Badania Kontrolne.  Wszystkim spodobała się formuła badania kontrolnego podczas której można było skorzystać z ciepłych napojów i „wrzucić na ząb” coś smacznego.  Do tego na wielu zawodnikach wyposażenie 44tuning Performance Center zrobiło bardzo duże wrażenie. Końcowo rajd okazał się bardzo udany  co rokuje możliwością zorganizowania kolejnej edycji.

49 Rajd Dolnośląski - strefa serwisowa po 1 dniu rajdu
Czytaj więcej...
Po rajdzie Wisły nasz zespól musiał znacząco odbudować samochód aby był on w pełni sprawny do startu w 49 Rajdzie Dolnośląskim. Początkowo rajd zapowiadał się optymistycznie, gdyż na testach przed nim wszystko pracował w najlepszym porządku. Z odcinka na odcinek nasza załoga nabierała tempa awansując po 7-mym odcinku specjalnym na 14 miejsce w klasyfikacji generalnej. Niestety na OS 8 Robert na jednym z zakrętów popełnia błąd, kręci samochód na drodze i uderza kołem w przydrożny słupek. Uszkodzony wahacz i drążek nie pozwalają na kontunuowanie jazdy i tym samym nasza załoga traci cenne punkty w klasyfikacji sezonu.    

Wielka determinacja zespołu i nasz Abarth 500 na mecie Rajdu Wisły
Czytaj więcej...
Rajd Wisły 2015 był dla naszego zespołu i naszej załogi pełen emocji. Z odcinka na odcinek nasza załoga znacząco przyspieszała kiedy to na OS 4 wykonała naszym Abarth-em iście kaskaderski skok. Niestety w końcowej fazie lądowania zabrakło paru metrów aby bezboleśnie wyprowadzić na prostą samochód i nasza załoga zaliczyła „przysłowiowe rolowanie”. Dzięki pomocy kibiców udało się powrócić na trasę i dotrzeć do strefy serwisowej. Szybka weryfikacja ukazała, że doszło do poważnych uszkodzeń elementów zawieszenia, osprzętu silnika i karoserii. Mimo tego zespół mechaników podjął olbrzymie wyzwanie, pracując przez całą noc doprowadził samochód do stanu który pozwalał na kontunuowanie udziału w rajdzie. W konsekwencji kończymy rajd na 1 miejscu  i zdobywamy cenne punkty do klasyfikacji całego sezonu.

Maciek Wisławski na prawy fotelu naszego Abarth-a 500 podczas Automaster Show
Czytaj więcej...
Podczas drugiej edycji Automaster Show w Kamieniu Śląskim nasz zespól oprócz stoiska zaprezentował kibicom możliwości naszego Abarth-a 500 Open 2WD. Podczas kilku szybkich przejazdów wielu z niedowierzaniem oglądało wyczyny Roberta Halickiego. Ciekawostką był z pewnością jeden z przejazdów kiedy to na prawym fotelu zasiadł Maciej Wisławski – utytułowany pilot rajdowy. Zwrotność, duża dynamika jak i w szczególności przyczepność tego samochodu pozytywnie zaskoczyła i jego samego.   
24 Rajd Rzeszowski 2015 - 1 miejsce w klasie Open 2WD!
Czytaj więcej...
24 Rajd Rzeszowski 2015 stanowił dla naszego zespołu jak i dla naszej załogi wielkie wyzwanie. Nowe, trudne technicznie trasy, wysokie temperatury i przegrzewające się opony to w kalejdoskopowym skrócie przebieg tego rajdu. Mimo tak arcytrudnych warunków nasz Abarth 500 Open 2WD sprawował się rewelacyjnie. Do tego zebraliśmy mnóstwo danych z jego pracy które pozwolą na wykonanie kolejnych ulepszeń. Kluczowym tematem była dla nas stabilna praca silnika co dobrze rokuje przy dokonywaniu dalszych jego ewolucji. Zatem 24 Rajd Rzeszowski nasza załoga Robert Halicki i Tomasz Tkacz mogą zaliczyć do udanych, końcowo wygrywając zajmują 1 miejsce w klasie Open 2WD. 

44tuning Rally Team wygrywa Rajd Zamkowy w klasie Gość
Czytaj więcej...
Rajd Zamkowy 2015 to start w nieco innej formie. Z uwagi na osobiste zaangażowanie Tomka Tkacza w organizację rajdu na prawy fotelu zasiadł Bartek Rozkrut. Do tego na bazie danych z poprzedniego rajdu wprowadziliśmy kilka poprawek w pracy samochodu w tym w zawieszeniu i strategii regulacji pracy silnika. Okazało się, że wprowadzone poprawki przyniosły efekty znacznie większe niż mogliśmy się spodziewać. Nasza załoga pokonywała na odcinkach specjalnych nawet samochody z napędem na 4-ry koła, wygrywając końcowo klasę Gość. Nasz Abarth 500 Open 2WD będąc najszybszym samochodem na tym rajdzie zebrał bardzo dużo braw od wielu kibiców. Wielu z nich przybyło na metę rajdu aby zobaczyć co kryje się pod maską tego małego, lecz dzikiego i kolorowego samochodu. 
Nasz Abarth 500 Open 2WD podczas Rajdu Karkonoskiego - 2 miejsce w klasie
Czytaj więcej...
W sezonie 2015 Rajd Karkonoski wygląda dla nas inaczej niż do tej pory. Startujemy nową ewolucją naszej rajdówki, w klasie prototypów Open 2WD. Do tego od tej pory bierzemy udział nie jak dotąd w RPP (Rajdowym Pucharze Polski) a zaczynami się ścigać w najwyższej rajdowej serii w Polsce – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W trakcie trwania rajdu nie obyło się u nas bez drobnych „chorób wieku dziecięcego”, mieliśmy kilka dylematów z pracą zawieszenia. Mimo tego nasza załoga Robert Halicki i Tomasz Tkacz końcowo zajmują 2 miejsce na podium w klasie Open 2WD. Ponadto już w trakcie trwania rajdu zebraliśmy dużo danych które pozwolą na bardzo szybkie usunięcie napotkanych dylematów technicznych. Z pewnością  nasza nowa rajdowa broń ma dużo rozwojowy potencjał a do tego bardzo spodobała się wielu kibicom. Zatem do zobaczenia na kolejnym rajdzie.

Abarth 500 Open 2WD podczas strojenia na naszej hamowni
Czytaj więcej...
Na kolejny sezon rajdowy 2015 nasz zespół przygotowuje kolejną ewolucję rajdowego Abarth-a 500. Klasa Open 2WD (samochodów napędzany na jedną oś) której regulamin pozwala na szerszy zakres zmian umożliwia nam polepszenia ważnych aspektów naszego samochodu. Modernizacji ulega zawieszenie w tym zmiana rozstawu osi o 40 mm, obniżenie punktów jego mocowania co pozwala na obniżenie środka ciężkości. Ponadto jednostka napędowa przechodzi bardzo dużą metamorfozę. Specjalne zbudowana turbosprężarka, zmiany w układzie doładowania z wydajniejszym intercooler-em, wydajniejsza chłodnica cieczy chłodzącej czy układ wydechowy 70 mm to kilka ulepszeń które umożliwiają jej generowanie 280 KM. Pierwszy start naszego nowego samochodu nastąpi na Rajdzie Karkonoskim.
52 Barbórka Warszawska - nasza załoga wygrywa klasę 2 i "ośkę" na Karowej
Czytaj więcej...
Lepszego podsumowania sezonu rajdowego nie można było sobie wymarzyć. „ Robert, teraz to mnie bardzo zaskoczyłeś” – powiedział Tomek Tkacz po mecie Karowej. Jak się okazało warunki były bardzo trudne, bardzo zdradliwie ślisko, padająca mżawka przysparzała zawodnikom nielada problemów na odcinku. Robert podszedł do tego odcinka skoncentrowany, jednakże bez olbrzymiego ciśnienia, jechał linią „wyścigową” ważąc każdy niepotrzebny uślizg.Jak dojechał do mety to był tak szczęśliwy , że nie zwrócił uwagę na czas przejazdu. Komentator z TVP po krótkim wywiadzie z Robertem wskazuje, czy widział wynik …

52 Barbórka Warszawska 2014 - Dziękujemy Wam za cały sezon!
Czytaj więcej...
Jeszcze przed startem do Barbórki Cieszyńskiej nie mieliśmy w planie startu w Barbórce Warszawskiej, ale tak dobry wynik w Cieszynie obligował do pokazanie się kibicom z całej Polski. Na tej imprezie panuje „Freestyle” regulaminowy, można zaszaleć z mocą, jechać bez zwężek na turbinie, etc.Nasze podejście było inne, jedziemy takim samochodem jak w całym sezonie. Trasa okazała się wymagająca, było zimno i ślisko. Robert z Tomkiem mieli jeden cel, jak Barbórka to też Karowa. W pierwszej pętli lekko nie traf z oponami sprawił, ze powstała strata czasowa.

40 Barbórka Cieszyńska historyczne zwycięstwo Roberta, Tomka oraz Abarth-a
Czytaj więcej...
Od pierwszego odcinka nasza załoga dysponowała dobrym i systematycznym tempem. Warunki na odcinkach były arcytrudne, co pokazywały kolejne kilometry i niestety wiele wypadków. Nasza załoga na zapoznaniu wykonała bardzo dobry i przemyślany opis. Robert z Tomkiem wygrali OS 2 a na następnych trzymali się w ścisłej czołówce realizując swoją płynną i dojrzała jazdę. Wielu kibiców z przyjemnością podziwiało małego Abarth-a, który z wydechu „ strzela ognistymi marchewami” niczym rasowy Mitsubishi Lancer. Przed ostatnim odcinkiem Robert z Tomkiem zajmowali 2 miejsce w klasyfikacji Generalnej ze stratą jedynie 2 sekund do pierwszego.

Kolejne nowe poprawki w naszym Abarth-cie, kolejne testy przed Barbórką Cieszyńską
Czytaj więcej...
W zeszłym roku nasza załoga na 39 Rajdzie Barbórki Cieszyńskiej miała poważny wypadek już na pierwszym odcinku tego rajdu. W tym roku przygotowania nabrały specjalnego wymiaru, szeroki zakres przygotować objął także specjalne testy przed rajdem. Do tego Rajdu przygotowuję się specjalnie, zarówno pod względem technicznym jak i psychologicznym. Tuż po rajdzie Dolnośląskim zaczęliśmy przygotowania do Cieszynki, udało się opracować ALS – podtrzymanie doładowania. Do tego jeden z serwisantów (de facto mój brat Jacek) zauważył niepoprawnie pracujący amortyzator. Dokonaliśmy ich szybkiej rewizji, jednakże musieliśmy od nowa zbudować setup ich ustawienia przed rajdem.

Kontakt Motul