Digital Power Pack - Turbodiesel i Turbo Petrol

DPP - Multi-Channel System to wielokanałowy zewnętrzny sterownik montowany do instalacji samochodu za pomocą fabrycznych złączy. Skonstruowany przez technika będącego w naszym zespole, który w latach 1999-2000 konstruował rozwiązania dla Ferrari, stabilizując pracę silnika bolidu w zakresie 14-19 tys. obrotów.

Jego unikalna konstrukcja, jej wielokanałowa zasada działania umożliwia w sposób indywidualny optymalizowanie pracy silnika w zależności od potrzeb egzemplarza jak i kierowcy. Steruje on w zależności od obciążenia dawkami paliwa i doładowania, w zależności od potrzeb przebiegiem momentu obrotowego, pozwala na dokonywanie korekt ważnych limiterów, w tym doładowania.

Z uwagi na posiadana pamięć typu Flash (taka jak najnowszej generacji sterowniki silników) DPP jest programowalny z pozycji zewnętrznego programatora. Standardowe ustawienia, opracowane w naszych ośrodkach badawczych zaspakajają większość potrzeb typowego kierowcy (na bazie tych ustawień programowane są DPP sprzedawane wysyłkowo).

W przypadku gdyż masz specyficzne wymagania (inny przebieg momentu jak i mocy, specyficzne warunki pracy samochodu) i chcesz zakupić mimo to wysyłkowo to kontaktując się z naszym ekspertem i przekazując swoje wymagania on określi czy jest to do zrealizowania w formie zakupu wysyłkowego czy też strojenia indywidualnego wraz z pomiarami. Jeżeli interesuje Cię uzyskanie maksymalnego efektu to zawsze możesz wybrać opcję z indywidualną optymalizacją i pomiarami na hamowni.

Natomiast jeżeli Twój samochód dysponuje systemem wtryskowym Siemens (Tdci, Hdi, Dci)  czy Denso (D4D, DiD, Dci) , czy też Turbo benzynowym (Tsi, TFSi, T-JET i inne) to w takim przypadku sprzedaż następuje jedynie wraz z indywidualnym strojeniem.


DPP a gwarancja Twojego samochodu.


Poprzez możliwość bezinwazyjnego montażu metodą Plug and Play jest on wspaniałym rozwiązaniem dla klientów posiadających samochody na gwarancji. Po prostu przed serwisem można dokonać łatwego rozłączenia DPP a samochód powraca do ustawień fabrycznych i jest w pełni odbierany przez serwis jako seryjny (brak możliwości wykrycia). Ponadto raz zaprogramowany działa w pełni stabilnie mimo jego demontażu a następnie montażu.

DPP to także bardzo dobre rozwiązanie dla klientów często zmieniających samochody (możliwość wykorzystania w innym samochodzie po ponownym przeprogramowaniu) oraz w przypadku samochodów których brak możliwości chip tuningu - np: większość samochodów z systemem sterowania firmy Denso.

Ponadto ważną korzyścią z korzystania z DPP jest możliwość wyboru kierunku strojenia, np.:

  • zwiększenie mocy i momentu (z uzyskaniem spalania na podobnym poziomie lub osiągnięciem nieznacznych oszczędności);
  • zwiększenie mocy i momentu wraz z uzyskaniem oszczędności paliwa;
  • jak i uzyskanie maksymalnej oszczędności na paliwie wraz z poprawieniem elastyczności  DPP - zobacz Green Line)

Reasumując, Digital Power Pack to najnowsze, światowej jakości rozwiązanie dla klientów ceniących sobie jakość, wydajność i profesjonalne działanie.

Masz więcej pytań przed zamówieniem DPP?
Możesz skontaktować się z naszym ekspertem i zapytać się o najkorzystniejsze rozwiązanie dla Ciebie - Robert JM Halicki - tel. 694 266738 lub skorzystać z kontakt
Chip Tuning Super VIP

Jest to usługa elektronicznej modernizacji oprogramowania sterującego pracą sinika (czasami także automatycznej skrzyni biegów) i poprzez nią zoptymalizowanie pracy silnika, całej jednostki napędowej w sposób indywidualny. Oferowana dla samochodów które dysponują dużym potencjałem przewidzianym przez samego producenta. Ponadto jest ona skierowana do klientów którzy cenią sobie sprawdzone i bezpieczne rozwiązania, przyjemność z jazdy oraz lubią posiadać zapas mocy aby mieć możliwość wykorzystać go w potrzebnym momencie.

Wartości osiąganych przyrostów zależne są od indywidualnego potencjału egzemplarza. Wykorzystujemy jedynie część rezerw, które przewidział sam producent silnika - jest to w pełni bezpieczne dla całej jednostki napędowej. Przy zachowaniu dobrej eksploatacji można dokonywać normalnych przebiegów.

Modernizacja w naszej firmie jak i w naszych filiach wykonywana jest indywidualnie dla każdego samochodu na bazie pomiarów mocy i momentu na hamowni, pomiarów elastyczności jak i innych pomiarów obrazujących aktualną pracę silnika (wartości doładowania, przepływu powietrza, pomiar składu mieszanki za pomocą sondy szerokopasmowej AFR - dla silników turbo-benzynowych).

Nowe, korzystniejsze oprogramowanie wykonywane jest zależnie od potrzeb klienta poprzez nasz międzynarodowy zespół. W zdecydowanej większości samochodów modernizacje wykonujemy metoda bezinwazyjną przez złącze OBD co umożliwia wykonanie tuningu także w samochodzie będącym na gwarancji. Określone w tabeli przyrosty zostały sprawdzone w naszych ośrodkach badawczych i są możliwe do osiągnięcia przyjmując dobrą sprawność samochodu.

Ważne: W trosce o dobrą jakość usług w przypadku gdy samochód ma lub miewał jakiekolwiek dolegliwości związane z niższą sprawnością, brakiem mocy prosimy o poinformowanie naszego personelu już w rozmowie wstępnej, co pozwoli na odpowiednie dobranie zakresu usługi.

Chip Tuning Super VIP w 44tuning zapewnia:
  • duże poprawienie sprawności, dynamiki, oraz przyspieszeń (w bezpieczny sposób),
  • zapewnienie znacznie lepszej siły ciągu
  • poprawienie przyspieszeń do 100 km/h może sięgać 2 sekund i lepiej
  • zwiększeniem prędkości maksymalnej na każdym z biegów
  • znaczne polepszenie elastyczności
  • znacznie bezpieczniejsze wyprzedzanie
  • przy zachowaniu tej samej techniki jazdy oszczędności na paliwie na poziomie 0.6 - 1,7 litra na 100 km.
  • możliwość dokonania w samochodach także na gwarancji
  • zmniejszenie ilości redukcji biegów czy też w przypadku automatycznej skrzyni korzystniejszą i dynamiczniejszą jej reakcję
  • kulturalniejsza pracę silnika
  • znacznie więcej przyjemności z jazdy


Jakieś pytania przed zamówieniem usługi?
Możesz skontaktować się z naszym ekspertem i zapytać się o najkorzystniejsze rozwiązanie dla Ciebie - Robert JM Halicki - tel. 694 266 738  lub skorzystać z kontakt
Chip Tuning VIP

Jest to usługa elektronicznej modernizacji oprogramowania sterującego silnikiem skierowana dla klientów którzy cenią sobie bezpieczne i profesjonalne rozwiązania. Celem jest w sposób indywidualny zoptymalizowanie pracy jednostki napędowej aby uzyskać bezpieczne i satysfakcjonujące przyrosty.

Wartości osiąganych przyrostów zależne są od indywidualnego potencjału egzemplarza. Wykorzystujemy jedynie część rezerw, które przewidział sam producent silnika - jest to w pełni bezpieczne dla całej jednostki napędowej.

Modernizacja w naszej firmie jak i w naszych filiach wykonywana jest indywidualnie dla każdego samochodu na bazie pomiarów mocy i momentu na hamowni, pomiarów elastyczności jak i innych pomiarów obrazujących aktualną pracę silnika (wartości doładowania, przepływu powietrza, pomiar składu mieszanki za pomocą sondy szerokopasmowej AFR - dla silników turbo-benzynowych).

Nowe, korzystniejsze oprogramowanie wykonywane jest zależnie od potrzeb klienta poprzez nasz międzynarodowy zespół. W zdecydowanej większości samochodów modernizacje wykonujemy metoda bezinwazyjną przez złącze OBD co umożliwia wykonanie tuningu także w samochodzie będącym na gwarancji.

Ważne: W trosce o dobrą jakość usług w przypadku gdy samochód ma lub miewał jakiekolwiek dolegliwości związane z niższą sprawnością, brakiem mocy prosimy o poinformowanie naszego personelu już w rozmowie wstępnej, co pozwoli na odpowiednie dobranie zakresu usługi.
 

Chip Tuning VIP wykonany w 44tuning zapewnia:

  • poprawienie sprawności (w bezpieczny sposób)
  • znaczne polepszenie elastyczności
  • znacznie bezpieczniejsze wyprzedzanie
  • przy zachowaniu tej samej techniki jazdy oszczędności na paliwie na poziomie 0.6 - 1,7 litra na 100 km.
  • możliwość dokonania w samochodach także na gwarancji
  • zmniejszenie ilości redukcji biegów czy też w przypadku automatycznej skrzyni korzystniejszą i dynamiczniejszą jej reakcję
  • zwiększeniem prędkości maksymalnej na każdym biegu
  • kulturalniejsza pracę silnika
  • znacznie więcej przyjemności z jazdy


Jakieś pytania przed zamówieniem usługi?
Możesz skontaktować się z naszym ekspertem i zapytać się o najkorzystniejsze rozwiązanie dla Ciebie - Robert JM Halicki - tel. 694 266 738 lub skorzystać z kontakt
Najczęściej dokonując modyfikacji wraz z pomiarami na hamowni czas wykonania usługi oscyluje od 4-8 godzin. Jest to zależne od zastosowanego systemu w samochodzie.
Najczęstszą przyczyną krótszej żywotności turbosprężarki jest mało dobra eksploatacja samochodu. W przypadku gdy jeździmy trochę szybciej lub ostrzej to przed wyłączeniem silnika jest ważne jego „wystudzenie”. Chodzi tutaj o prace silnika średnio 4-8 minut na wolnych obrotach celem wyrównania temperatury silnika, turbiny i dopiero późniejsze jego wyłączenie.

Nagłe wyłączenie silnika powoduje bardzo szybki wzrost temperatury, a w konsekwencji krótszą żywotność silnika czy też turbiny.

Powyższa zasada dotyczy także silników seryjnych czy też zmodyfikowanych z turbiną jak i bez.


Modyfikacja oprogramowania wykorzystuje jedynie rezerwy mocy w silnikach których producenci pozostawili średnio od 40-70%. Dlatego przy normalnej eksploatacji oraz standardowym przeglądom okresowym można jak najbardziej spokojnie i bezpiecznie, bez jakichkolwiek obaw podróżować już mocniejszym samochodem.
Oczywiście, że istnieją jeszcze większe możliwości polepszenia osiągów. Obowiązuje taka sama zasada jak przy silnikach sterowanych mechanicznie:

- zamontowaniu lub wymianie intercoolera
- wykonaniu korzystniejszego układu dolotowego powietrza
- wykonanie indywidualnego układu wydechowego

lub dokonaniu bezpiecznego poprawienia fabryki- tuning mechaniczny.


W związku z tym, że moment obrotowy przyjemnie wzrasta a jego wyższe wartości osiągalne są już nawet przy niższych niż seryjnie obrotach, samochód po chip tuningu prowadzi się przyjemniej.

Elastyczność wzrasta do tego stopnia, że mniej możemy się zabawiać skrzynia biegów i na wyższych niż dotąd biegach np. wyprzedzać inne samochody w znacznie krótszym niż dotąd czasie.
W takim przypadku gdy skrzynia sterowana jest także elektronicznie dokonujemy zmiany programowania w sterownikach silnika i skrzynia tak, aby były ze sobą dobrze zestrojone. Taka bezpieczna i kompleksowa modyfikacja sprawia, że skrzynia bardzo dobrze współgra z silnikiem co korzystnie wpływa na osiągi, a co za tym idzie Twoje zadowolenie.
W samochodach przed rokiem 2000 oraz nawet niektórych modelach po roku 2000 celem dokonania modyfikacji potrzebujemy fizycznie wyciągnąć sterownik- komputer i na specjalistycznym sprzęcie dokonać zmiany oprogramowania. Oczywiście jest to jak najbardziej bezpieczne i przynosi takie same wzrosty mocy jak przez złącze OBD.
W silnikach bez doładowania celem zadowolenia klienta dokonujemy wraz ze zmiana oprogramowania następujące czynności o ile klient jest skłonny do dokonania znacznie odczuwalnych zmian:

- wykonanie dolotu powietrza wraz z filtrem sportowym
- wykonanie układu wydechowego o korzystniejszych średnicach i przepustowości.

Powyższe zmiany zapewniają zadawalający efekt końcowy.


Najczęściej samochodach po roku 2000 można komunikować się z komputerem za pomocą złącza diagnostycznego. W tym celu specjalistyczny sprzęt pozwala na bezpieczne zgranie programu, a następnie po wykonaniu nowego, indywidualnego oprogramowania dla silnika ponowne jego nagranie.
Oczywiście jako „starszą generację” uważa się silniki zasilane pompa wtryskową sterowaną mechanicznie.

Mimo tego możemy w bezpieczny sposób zwiększyć moc o 15-25% oraz moment obrotowy na poziomie 15-30%.

Polega to najczęściej na:
- zamontowaniu lub wymianie intercoolera
- wykonaniu korzystniejszego układu dolotowego powietrza
- wykonanie indywidualnego układu wydechowego
- regulacji pompy wtryskowej


W silnikach turbodiesel (np. TDi, JTD, Cdi….) w cyklu miejskim spalanie najczęściej pozostaje na dotychczasowym poziomie. W sytuacji jazdy pozamiejskiej zaczynają się przyjemne oszczędności sięgające nawet do 1,5 litra oleju napędowego na 100 km.

W silnikach turbo benzynowych dopuszcza się wzrost apetytu na paliwo do 10%.

Jeśli chodzi o silniki wolno ssące (bez turbiny) to zmiana spalania jest w zakresie od 0-10% zależnie od techniki jazdy i konstrukcji silnika.


Jest to zależne od konstrukcji silnika i jego zasilania. W silnikach turbodiesel sterowanych elektronicznie moc wzrasta średnio o 20-25 KM i 45-60 nm. W ich odpowiednikach benzynowych to wzrost momentu i mocy sięga poziomu 15-25%.

W silnikach wolnossących diesel (np. SDi) oraz benzynowych bez turbiny przyrosty sięgają 7-10%.

To bezpieczna zmiana oprogramowania sterującego Twoim silnikiem.

Nowy korzystniejszy program sprawia, że w bezpieczny sposób zwiększa się moment obrotowy oraz moc silnika.

Nowa „mapa” wykonywana jest indywidualnie dla Twojego samochodu w oparciu o pomiar na hamowni.

Zobacz więcej informacji o chip tuningu....

Kontakt Motul