Deutz M620 ze zwiększoną mocą pracuje znacznie optymalnie i uzyskuje mniejsze spalanie
Czytaj więcej...
Zapotrzebowanie mocy dla maszyn często wykonywane jest przez producentów z bardzo różną tolerancją. Czasami określona moc ciągnika jaką ma on dysponować celem uzyskania optymalnych parametrów pracy bywa zbyt mała.

 

Tak też było w tym przypadku i dlatego oprócz optymalizacji mocy wykonanej przy ciągniku Deutz M620 dokonaliśmy dla rolnika testy pracy z nową jego maszyna wraz z całym monitorowaniem pracy silnika podczas pracy polowej. Zebrane dane pozwoliły na określenie optymalnych obrotów pracy, odpowiedniego biegu jak i prędkości aby utrzymać odpowiednią sprawność silnika.

Kolejny zadowolony rolnik po kilku latach wykonał u nas kolejne swoje maszyny, tym razem trzy egzemplarze marki Fendt
Czytaj więcej...
Paliwo drogie, podoga płata figlę i wielokrotnie czasu mało na wykonanie prac wiec każdy z rolników mający ciągniki powinien zainteresować się profesjonalną optymalizacją pracy silnika u nas. Ten klient kilka lat wcześniej modernizował już u nas maszyny teraz zdecydował się na kolejne trzy ciągniki marki Fendt.

 

Dlaczego? ponieważ ciągniki wykonane wczesniej wykonują swoję prace w dużo lepszym czasie, z lepszą wydajnością i do tego spalają mniej paliwa. Dlatego teraz optymalizacji zostały poddane ciągniki 716 , 820 oraz 930. Dzięki temu w przypadku tych serii zyskuje się ok. 20% oszczędności paliwa.

Optymalizacja i zwiększenie moc w ciągnikach rolniczych marki Valtra
Czytaj więcej...
To już mija 6 lat od momentu kiedy pierwszy ciągnik marki Valtra wyszedł z pod naszej ręki znacznie mocniejszy uzyskując znaczące oszczędności paliwa. Przez ten czas wykonaliśmy już ponad 600 modernizacji maszyn rolniczych w tym nowszej generacji marki Valtra z silnikami Sisu Power Common-Rail. 

 

Silniki tej nowszej generacji mimo wyższych mocy pokazanych w folderach w rzeczywistej pracy są słabsze niż jej starsi bracia na zwykłych pompach czy tych sterowanych elektronicznie (Valmet Sisu). Jest to spowodowane m.in. średnio korzystnymi pod względem siły ustawieniami elektronicznymi pracy silnika. Dlatego faktem jest, że potrzebne jest „poprawienie fabryki”.

Deutz-Same-Lamborghini zwiększanie optymalizacja mocy ciągnik - chip tuning traktor
Czytaj więcej...
Często rolnicy dzwonią do nas i pytają co można zrobić z ciągnikiem marki Deutz, Same czy Lamborghini jak jest słaby i do tego spala więcej niż ciągnik starszej generacji na zwykłej pompie. Wydaje się to dziwne, ale z uwagi że mamy duże doświadczenie w pomiarach i w regulacji maszyn rolniczych potrzebne jest „poprawienie fabryki”.

 

Fabryka wykonuje ujednolicone ustawienia dla wielu setek ciągników bez wykonywania indywidualnych ustawień dla każdego ciągnika z osobna. Do tego ustawienia kąta wtrysku średnio odpowiadają paliwom na którym przychodzi im w Polsce pracować.

Profesjonalne zwiększenie mocy Massey Ferguson SISU Common-Rail także na gwarancji
Czytaj więcej...
Jeżeli Twój Massey męczy się w pracy, spala zbyt duże ilości paliwa to na pewno ustawienia pracy silnika są mało odpowiednie. To oznacza, że Twój ciągnik potrzebuje indywidualnej optymalizacji mocy wraz z diagnostyką i pomiarami. Dlaczego?

 

Ponieważ fabryka wykonuje ujednolicone ustawienia dla wielu setek ciągników bez wykonywania indywidualnych ustawień pod każdy ciągnik. Do tego ustawienia kąta wtrysku mają pasują silnikom zmuszonym pracować na naszych polskich paliwach co pogarsza ich moc.

Optymalizacje i zwiększanie mocy w najnowszych ciągnikach New Holland i Case z systemem SCR AdBlue
Czytaj więcej...
Masz ciągnik marki New Holland czy Case z systemem SCR i AdBlue, a może właśnie taki ciągnik kupujesz albo chcesz kupić? To właśnie informacja dla Ciebie. Wprowadzamy długo oczekiwaną opcję zwiększania i optymalizacji mocy programowej w ciągnikach silnikami Common-Rail NH 3.400, 4.485 , 6.728 i Cursor 9 (8.7CR) oraz na systemie pompowtryskiwaczy Cursor 13 (12.9 Unit Injection) które posiadają najnowszy sterownik Bosch EDC7 Tier 4a.

 

Dlatego teraz możesz skorzystać z pełnej optymalizacji programowej w tych najnowszych ciągnikach marki New Holland począwszy od serii nowe T5 Tier3 poprzez T6 SCR i T7 SCR oraz także T8 i T9 SCR z normą Tier4.

Ciagnik John Deere 8530 podczas optymalizacji i zwiekszenia mocy wraz z wyłączeniem układu recylkulacji spalin EGR
Czytaj więcej...
Silniki John Deere od dawna posiadały opinie na rynku jak tych spalających więcej paliwa.   Do tego silniki wyposażone w układ recyrkulacji spalin podczas prac polowych czy transportu z biegiem czasu potrafią słabnąć, zaduszać się co podwyższa zużycie paliwa. Do tego fakty pokazują, że silniki wyposażone w EGR (recyrlukacjęspalin) patrafią mieć krótszą żywotność nawet o 70% w stosunku do silników bez tego układu (np: silniki 2 zaworowe). Jednakże, to można zmienić, gdyż po optymalizacji pracy danego silnika wraz z wyłączeniem układu EGR u nas są one mocniejsze i spalają w zakresie 15 a nawet 30% paliwa mniej.

 

Dlatego im wyższa seria ciągnika tym są większe oszczędności paliwa.  Efekt zaduszania się silnika i chwilowego spadku mocy jest spowodowany m.in podwyższeniem temperatury w kolektorze ssącym nawet do 160 stopni C. Zatem po wyłączeniu elektronicznym układu EGR temperatura w kolektorze obniża się nawet o 110-120 stopni C co sprawia, że jest znacznie więcej tlenu i silnik staje się sprawniejszy spalając mniej paliwa.

Fendt 936 podczas pomiarów i diagnostyki przed optymalizacją mocy
Czytaj więcej...
Paliwo coraz droższe wiec każdy z rolników mających ciągniki marki Fendt powinien zainteresować się profesjonalną optymalizacją pracy silnika u nas. Dzięki temu w przypadku mniejszych serii zyskuje się ok. 10-15% oszczędności paliwa, a przy seriach 7, 8, 9 zyskuje się nawet 15-25% oszczędności paliwa.

 

Fakt, może się to wydawać niemożliwe bo jeżeli tak jest to dlaczego fabryka tego nie wykonuje. Otóż fabryka wykonuje ujednolicone ustawienia dla wielu setek ciągników bez wykonywania indywidualnych ustawień pod każdy ciągnik z osobna.

Wyłaczanie recylkulacji spalin EGR w ciągnikach Claas oraz John Deere
Czytaj więcej...
Jest to informacja bardzo ważna dla rolników mających ciągniki wyposażone w silniki marki John Deere. Od teraz po wykonanych szeregu testach wprowadziliśmy do oferty elektroniczne (programowe) wyłączanie systemu EGR ( jako AGR oznaczane za granicą).

 

Dotyczy to ciągników marek John Deere, Claas oraz maszyn w których wykorzystywane są silniki tej marki. Wyłączenie systemu recylkulacji spalin sprawia, że silnik ma szansę na dłuższą żywotność, spala ok. 10% mniej paliwa, jest mocniejszy szczególnie przy wyższych temperaturach zewnętrznych, przy pracach plowych jak i w transporcie. Wyłączenie recylkulacji znacżaco pomoga także silnikom w kombajnach w których często przez jego działania mają widoczne spadki mocy.

JCB Fastrac po optymalizacji i zwiększeniu mocy o 50 KM oszczedza w transporcie nawet 10 litrów na 100 km
Czytaj więcej...
Ciagniki JCB wczesniejsze serii z silnikami Cummins-a miały dosyć duże spalanie. Do tego w stosunku do gabarytów i masy ciągnika seryjna moc była zbyt mała, a moment obrotowy potrzebny do wydajnej pracy występował w wyższych obrotach.

 

Dlatego poprzez optymalizację mocy Fastrac 8250 zyskuje dużo lepszą elastyczność, od niższych obrotów posiada lepszą siłę uciągu co pozwala operatorowi na prace w zakresie niższych obrotów, najcześciej do 1600 obr.

Wóz techniczny z hamownią podczas optymalizacji mocy dwóch ciągników marki New Holland
Czytaj więcej...
W przypadku ciagników New Holland serii T 70xx rolnicy często narzekają nach zbyt małą siłe przy średniej i cięższej pracy, ospałą reakcję pracy silnika na pedał gazu i dosyć duże spalanie.

 

Dlatego mając duże doświadczenie w zakresie optymalizacji mocy w ciagnikach tej marki w modelach T7040 T7040 T7050 czy T7060 najczęściej przy zwiększeniu mocy (ok .35-40 KM) towarzyszy zmiejszenie spalania.

 

Jest to możliwe gdyż po wykonaniu przez nas usługi można pracować silnikiem w obrotach 1400-1600 i spokojnie radzi sobie z maszynami nawet w ciężkich warunkach.

Optymalizacja i zwiekszenie mocy w ciągnikach New Holland z Ad-Blue dostępna już u nas od stycznia 2012
Czytaj więcej...
Jak przystało na firmę która ma największe doświadczenie w zakresie optymalizacji mocy w Polsce już od stycznia 2012 wprowadzamy u nas opcją optymalizacji mocy nowych ciągników marki New Holland w których silnik jest wyposażony w system Ad-Blue.

 

Półroczne testy w naszym ośrodku badawczym zakończyły się pomyślnie i rolnicy którzy musieli zakupić ciągniki z systemem dopalania spalin mogą już ze spokojem patrzeć w nowy rok. Dla rolników mających te nowe ciągniki na gwarancji opracowany został najnowszej generacji sterownik zewnętrzny DPP Multichannel Agri ...

Claas 836RZ po zwiększeniu mocy stał się wreszcie konkretną maszyną do pracy
Czytaj więcej...
Znajoma spółdzielnia rolnicza właściciela tego Claas-a już 3 lata temu wykonała optymalizację zwiększenia mocy u nas swoich ciągników, mimo tego ten właściciel obawiał się o trwałość ciągnika. Jak się okazało mało potrzebnie.

 

W tym czasie tysiące litrów zamiast zostawać w kieszeni uciekały przez rurę wydechową tego Claas-a. Przyszedł moment, że i mocy zaczęło brakować i dlatego nadszedł czas na zwiększenie mocy. Po indywidualnej optymalizacji, zwiększeniu mocy o 35 KM i wykonania jazd próbnych okazało się, że Ares stał się całkowicie inny.

Pan Wojciech Grabowski poleca i potwierdza profesjonalne zwiększenie mocy swojego ciagnika w 44tuning.pl
Czytaj więcej...
Jestem właścicielem i użytkownikiem ciągnika rolniczego CLAAS ARES 697 ,który został poddany optymalizacji mocy przez firmę TUNING 44 Przedstawiciele firmy przyjechali szybko na miejsce z profesjonalnym wyposażeniem do kompletnej diagnostyki maszyny.

 

Na miejscu ocenili możliwości ciągnika i zwiększyli moc silnika .Nie musieli robić zdjęć wtyczek ani korzystać z porady innych osób, jak to miało miejsce w przypadku innej firmy jednoosobowej z Pomorza, z usług której chciałem skorzystać ale nie doszło do sfinalizowania z powodu braku wiedzy i kompetencji tej firmy jednoosobowej...

Ciągnik John Deere seri 6 podczas pomiaru mocy WOM
Czytaj więcej...
Seryjnie ciągniki John Deere z serii „6” z silnikami czterocylindrowymi wielokrotnie mają poprzez normy zblokowaną siłę, aby wykonać dany zakres prac potrzebują większych obrotów, więcej czasu i niestety spalają zbyt dużo.

 

 Okazuje się, że wykonanie optymalizacji mocy  u nas w ciągniku John Deere 6130 wraz z jej zwiekszeniem o ok. 25-30KM pozwala na wydajniejszą pracę w bezpiecznym zakresie dla ciągnika. Pan Remigiusz z mazowieckiego zyskuje aż 700 zł na godzinę dzięki możliwości wykoszenia aż 2 ha na godzinę więcej niż wcześniej.

Wnętrze w pełni wyposażonego profesjonalnego wozu technicznego a w nim Robert Halicki
Czytaj więcej...
Już od maja nasze usługi wykonujemy we wsparciu o zaplecze techniczne które zapewnia nam najnowszy wóz techniczny. Jest on wyposażony w niezależne źródła prądu pozwalające na pracę w miejscach bez stałego napięcia np.: podczas prac polowych przy kombajnach czy też w momencie braku takiego zasilania w miejscu postoju maszyn, gdyż posiada nawet agregat prądotwórczy. Ponadto dysponujemy stosownymi narzędziami diagnostycznymi celem zweryfikowania stanu ciągnika jak zespół diagnostyki elektronicznej, zespół pomiaru temperatur ważnych punktów pracy silnika. W celach serwisowych posiada nawet na pokładzie kompresor celem oczyszczenia różnych elementów mocno zabrudzonych czy zapylonych np.: filtra powietrza...

Kontakt Motul